Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Oktober, 2009

Projek Baru....hidup baru??

Perancangan hidup....

Salam sejahtera semua...!!

Tanpa di sedari sudah hampir 9 bulan aku dengan Projek Geodiversity atau MyGeo. Rasanya ini la kali pertama aku tulis tentang projek yang aku join di UKM. Aku akan keluar dari projek ini pada hujung bulan 10. Ini kerana aku akan pergi satu lagi projek yang agak menarik. Aku akan cuba untuk satu bulan dalam projek baru ni. Kenapa satu bulan jer. Sedangkan orang lain bagi tempoh untuk 6 bulan dan 9 bulan? Biarlah rahsia.

Bulan 12 ni aku akan dapat keputusan sambung master. Dapat ke? Hanya tuhan yang tahu. Sekarang ni dalam dilema, ambik coursework atau research. Masa mohon coursework. Tapi rasa cam nak tukar..ramai yang suggest reseacrh, cam menarik dan penuh cabaran. Hati macam nak jer. Bukan kerana di cadangkan tapi cabaran tu...mesti air mata banyak keluar nanti... menarik tu. Kawan cakap jangan pikir lagi... buat sakit kepala jer. Nanti bila dah dapat result baru pikir balik. Sebab benda akan datang susah untuk diteka.

Lesen kereta....ye …

Adam dan Robot

Kenapa manusia penuh rasa cemburu
Pantang lihat orang senang pasti mengutuk
Dan tersenyum bila lihat orang tersungkur

Cakap senang nenek kau pun buat lebih bagus
Tapi bukan kau yang cuba bertungkus lumus
Mencari peluang berjaya dalam hidup

Memang masih jauh lagi perjalanan ini
Dan masih banyak lagi kan ku tempuhi
Jangan hanya mencari kesilapan saja
Nanti ternyata

(chorus)

ku tahu..
oh no..(oh no)
oh no.. (oh no)
oh no..
ku bukannya sempurna

kuperlu..
oh no..(oh no)
oh no.. (oh no)
oh no..
ruang untuk belajar

ku bukan robot

Kadangkala lebih baik pekakkan telinga
Dari dengar mulut yang tak pakai kepala
Mencaci dan menghina ikut suka rasa

Oh tetapi diri ini takkan mengaku kalah
Meskipun orang hanya mahu cari salah
Namum cemuhan itu menjadikan aku lebih tabah

Kini baru kusedar siapa kawan
Kini baru kesedar siapa lawan
Bila hendak menegur ada caranya
Biarlah membina

(repeat Chorus)

Kuperlu..
Oh no..
Aku..

Ku bukan robot..

Semuanya tak kena..
Kubuat ini salah
Kubuat itu pun salah
Apa kau mahupun entahlah

Dari menyakitkan hati
Lebih…

Happy Birthday to Me...

Sewaktu sedara aku tanya umur aku 22 ke? Aku dengan tersenyum menjawab, 24. Hari jadi aku adalah pada 17 Oktober. Apa yang berlaku pada sepanjang hari jadiku.

Pada pagi seperti biasa aku akan terima sms dan mms atau apa saja dari telifon. Kemudian tengah rest sambil tengok tv, housemate aku bagi felt keychain...

comel tak???

Abah datang pada jam 230 petang itu. Bukan untuk meraikan tapi untuk bawak aku pergi ke rumah sedara kawin di Cheras. Hanya kami berdua dan naik motorjeagak lasak aku ni. Aku sambut hari jadi aku atas motor jela..huhuhu...Kemudian kami bermalam di rumah makbau...rumah baru...;)...

Pada 18 Oktober pula sedara aku kawin.

Pasangan Bahagia...

* perasan tak...macam pengantin laki purple pegang kain pengantin perempuan pink...hehehe...

Sepupuku....

Selepas itu aku pergi beraya di rumah makcik Shila,,kawan sekampung abah di Rawang. Lawa giler rumah dier...

laman rumah makcik shila...

bunga??

Setelah 2 hari berjalan tanpa henti. Kami tidur rumah sedara di Kajang. Hari ni 19 Oktober…