Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label potong kuku datang bulan. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label potong kuku datang bulan. Papar semua catatan

Boleh atau tidak potong kuku masa datang bulan?

Assalamualaikum.....

Haip..haip.....

Soalan : Kalau datang bulan tak boleh potong kuku ker?

Masa sekolah dulu kawan-kawan as sokmo la pesan tak boleh potong kuku masa datang bulan (haid). Maka inilah masanya kita bela kuku panjang...hahahahaha (evil laugh)

Tapi betapa bodohnya masa itu DENGAR cakap kawan yang sebaya dan ilmu mereka pun sama level jer ngan kita...

Siap cakap kalau potong jugak, kat akhirat nanti kita kena cari jugak kuku tu walau sampai ke lubang cacing...huaaa menakutkan tak??

OK, sekarang ni as tengok ramai orang tak tau hal ni dan masih tersebar tak boleh potong kuku masa period.

Heloooo.....kenapa tak tanya ustaz-ustazah?? kenapa nak dengar RUMORS???

Secara logiknya Islam sangat pentingkan KEBERSIHAN....jadi kalau kita kuku panjang mesti banyak tersimpan kotoran dalam kuku...jadi nak simpan lagi ke kuku panjang tu?? lebih-lebih lagi masa datang bulan.

Kalau tak jelas lagi jum tengok penerangan Ustaz Azhar...(^^)/


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...