Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Januari, 2013

Belajar cara lepaskan tangan

Assalamualaikum
Hari ni, as belajar untuk lepaskan tangan as, tapi tidak bererti as berputus asa.
Ramai yang menangis dan kecewa, tapi tidak tahukah mereka bahawa hati as lagi sakit daripada mereka.
As tahan diri untuk tidak menangis tapi keluar juga...wah malunya!!!!
As dah tak larat dah...sangat-sangat tak larat...
Tapi masih ada lagi yang tidak berputus asa...
masih ada lagi orang yang tarik as naik ke atas balik.
Perlukah as sambut semua tangan-tangan itu?
Apa faedah yang diorang dapat?
Apa faedah yang as dapat?
Ini semua satu perjudian.
Kenapa diorang nak bertaruh lagi?

Hati Sedih

Assalamualaikum,
As paling tak suka sebenarnya nak tulis tentang kesedihan hati.
Kalau boleh nak juga tulis 
Listen, listen, listen, listen when my heart want to speak....;p
Binatang pun ada masalah...siapa-siapa pun ada masalah...
As rasakan selalu larikan diri bila ada masalah......
Tiap kali as nak larikan diri, OFF handset...tutup fb, tutup email...
Apabila keluarga panggil balik, as bagitau seribu alasan atau habis-habis as diam jer....
Bila kawan-kawan tanya as ada masalah? Ya, as ada masalah.....(dalam hati dan tersenyum)
Masalah itu tidak berat mana pun...sebab semua orang ada masalah juga  
Tinggal lagi as tak pandai nak handle..as senyapkan sahaja

Macam mana anda selesaikan masalah anda?
Berdoa dah pasti
Berkongsi dan cerita pada sahabat?
Memang as cerita...
tapi honestly
tidak semua as sampaikan
sebab mungkin 
KEPERCAYAAN


FTISLAND 4th ALBUM title song [좋겠어] (I wish) M/V

Assalamualaikum....
Sekarang as tengah stressssss
Jum enjoy nyanyi lagu FT ISLAND
tak pandai korean???
ishh...ikut hujung-hujung ajer....
------------------------------------------------------------------------------- I wish there is someone looking me miss me love me
oh are you????
noooooo..
how lucky am i..(^^)/
love you too..(^,^)

Peplum Blouse Korean

Assalamualaikum.
Berikut merupakan peplum blouse yang disediakan atas permintaan pelanggan as. 
Nak tahu design peplum lain?

Boleh klik fb as

Asnida Beauty N Healthcare
Peplum blouse with lace Korean dress - PEPLUM BLOUSE -
RM 35.00
POS LAJU : RM 10.00

Material : Laycra
Size : Free size ( fit to XS - M)
Ukuran size :  Bahu 14",  Pangkal Lengan: 15",  Labuh Lengan :15",  Dada : 30",  Labuh baju : 30",  Pinggang : 30 ",  Kembang baju: 76" 
berminat just  sms 0199050325






CARA ORDER :
PM FB as

https://www.facebook.com/AsnidaBeautyHealthcare

ATAU

sms 019 9050325
bagi tahu no code yang anda mahu

Asnida Beauty and Healthcare - syarikat baru as

Assalamualaikum
Alhamdulillah hari ni as masih hidup dan masih berpeluang untuk beribadat kepadaNya.
Sihatkah semua pencinta hati as? Harap semua makin sihat dan ceria disamping orang tersayang.
Azam tahun baru anda semua apa?
Azam as nak buat sebaik mungkin selagi selagi hidup. Tak kirala sebagai anak ker, sebagai pelajar ker dan lebih-lebih lagi sebagai buat sebaik mungkin sebagai hambaNya.

Recall 2012
Pada saat penghabisan tahun baru, apa yang anda buat? 
As tubuhkan syarikat as sendiri iaitu Asnida Beauty & Healthcare. No pendaftaran syarikat CT0018125-X . Bukanlah as beauty tau..tapi as just jual produk kecantikan dan kesihatan...yerla kalau perasan as dah hampir setahun berniaga online nih. (^^)/
Susahkah tubuh syarikat?
Mana ada perkara yang mudah dalam dunia ni, kalau nak makan nasi pun kena suap ke mulut dan nganga dan kunyah nasi tu baru boleh telan.

Terus terang as cakap berniaga ni sangat menyeronokkan disamping boleh bantu mak abah. 
Sebagai anak yang besar sampai bil…

Macam mana nak tolak cinta?

Assalamualaikum

Lama dah tak citer hal cinta-cinta nih...haiyaakkkkk

Pencinta hati as....berapa ramai dikalangan anda sedang bercinta? atau sedang sedih putus cinta? atau cinta tidak berbalas?

As pernah bercinta??

Mestilah...

Bukan setakat pernah malah sedang dan hangat bercinta...hahahaha

Ok......Cintakan Allah, Rasul, Islam, dan mak abah...

Cinta duniawi ada juga...cuma tak larat nak senarai....

Macam Mana Nak tolak Cinta?
Sekarang ni as dalam dilema.....yaa....sebab as tak reti nak tolak cinta dan lamaran orang...macam-macam tips dah as pakai seperti : -


1. awak...hantaran saya mahal sangat..jadi takyah la eh...kang bankrupt C awak nanti

2. mesej sampai - dia : hai awak...sihat?? - as : saya ok jer. dia : saya harini kan bla..bla..  as : ( tak balas)

3. dia call... - tak angkat...

4. dia marah...kita naik angin kita marah sama...haha

5. dia minta maaf...- saya okey jer..takper..

6. dia said : saya suka kat awak - as : oh NO!!!!

7. dia mesej lagi - terus diam

8. dia mesej lagi-lagi …

nasi hangus rumah terbakar

Assalamualaikum
Apa khabar pencinta hati as??
Sejak dua menjak ni, oleh kerana as terlalu sibuk dengan banyak perkara, as nyaris-nyaris tak mati terkejut atau pun jatuh tangga rumah sebab berlari-lari ingat rumah as terbakar.
Semuanya berpunca daripada as panaskan nasi waktu pagi dan tinggalkan kejap pergi bersiap-siap untuk keluar rumah.
Bayangkan as keluar awal pagi dan waktu jam 1 petang, waktu fikir nak beli lauk jer, tetiba teringat as panaskan nasi kat rumah.
Apa lagi, melompat kangaroo la as!! huaaaa..habisla rumah terbakar!!!
Hilang kisah nak beli lauk, terus balik rumah...tengok takder asap pun, tapi hati tak percaya...maka as pun berlari-lari dengan laju sekali sehingga hampir jatuh tangga.
Sampai kat rumah buka pintu, as tarik nafas dalam-dalam...kot-kot bau hangit...tapi...
Bila pandang pada dapur tiada api...
Sentuh periuk pun sejuk saja
Bau nasi sikit, adalah bau kerak nasi...
Oh..............................................
Berangan kah as pagi tadi?? adakah hanya dala…