Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel merenung kembali siapa aku sebenarnya

Dendam itu bara Marah itu api

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum as titipkan doa selamat ke atas pembaca blog Cinta Hati As.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang
Sesungguhnya aku berlindung dengan Allah daripada hasutan syaitan yang direjam

Entri ini khas buat Cinta Hati As

Marah itu api Dendam itu bara Tidak dinafikan, as sendiri seorang yang pemarah, perajuk dan penangis..
Oleh itu entri ini juga adalah ingatan buat diri as sendiri juga dan buat tatapan pembaca blog Cinta Hati As

Rasulullah SAW telah mengajarkan kita bahawasanya jika kita tengah marah maka berwuduklah

Jika berdiri - duduklah
Jika duduk - baringlah


Apa-apa pun kita cubalah bertahan marah dengan beristighfar dan berzikir selagi mana musuh kita itu tidak mencemarkan Islam

--------------------------

Ramai yang tahu iblis tidak senang duduk melihat kebahagiaan keturunan Adam a.s

Oleh itu, dia mengepalai tentera syaitannya untuk memastikan setiap anak adam di hasut terutama dalam keadaan marah.

Ap…

Apa yang kamu beri?

Assalamualaikum

Apa yang kamu beri?

Semalam terdengar cerita benar dari stesen radio tentang "You Get What You give"
Ok mari olah balik cerita itu versi as sendiri...

Ada seorang pelajar meminta pelajaran dari gurunya. Maka gurunya memberi sekeping duit RM1. Di atas duit itu, guru tersebut telah menconteng pada wajah Agong dan menulis no kad pengenalannya. Guru tersebut meminta anak muridnya itu membelanjakan dengan duit tersebut. Jika duit yang dibelanjakan itu kembali semula ke tangannya, maka telefonlah gurunya itu.
Pelajar ini rasa takut untuk membelanjakan duit yang telah rosak itu. Tetapi dia buat juga seperti yang diarahkan gurunya. Pelajar ini bimbang jika dia hanya membeli dengan sekeping seringgit rosak, peniaga akan memulangkannya semula. Maka dia pun membeli barang dalam kuantiti yang banyak dan menyelitkan duit yang rosak itu dengan duit-duit yang lain. Peniaga tersebut tidak menyedari akan hal itu.
Masa terus berlalu dan satu hari, pelajar terbabit menaiki teksi untu…

Yang terindah dalam hidup

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Suka, kasih, sayang dan cinta
Tidak kisah, tidak suka, benci dan marah
Sihat dan Sakit

Semua ini sudah sebati dalam diri kita sejak dari dilahirkan lagi.Kita berlegar-legar dimuka bumi ini mencari cinta dan kasih sayang yang sejati.Kita berlari-lari pula menjauhi benci dan marahNamun tahukah kita, bahawasanya Allah telah menetapkan sesuatu peraturan yang membantu kita mencari cinta sejati dan menjauhi kebencian.

Teringat komen dari seorang sahabat tentang entri Khas Untuk Awak. Persoalan yang diutarakan oleh sahabat ini ialah cinta siapa yang saya cari?
Jawapannya sudah pasti cinta yang membawa kebahagian dan keindahan selamanya, cinta Allah S.W.T.
Namun saya tahu saya nampak seperti seperti kapal yang terumbang ambing ditiup oleh ribut angin. Namun tidak juga saya lupa untuk berdoa padaNya.
Saya mungkin sudah dapat petunjuk dariNya, tetapi diri saya ego untuk menafikannya. Ya Allah berdosanya hambaMu …

TIPS HATI SIHAT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Tips Hati Sihat untuk hari ini ialah Bersyukur dengan Pemberian ALLAH s.w.t
Bersyukurlah dengan penuh keikhlasan dan gembiralah dengan apa yang anda ada kerana mungkin orang lain tidak dapat apa yang anda dapat.

Mari saya ceritakan disebalik kegelapan gambar di atas....
Dalam kegelapan pasti ada cahaya
Besarkanlah cahaya itu dengan penuh kebijaksanaan
dan cantikkanlah cahaya itu dengan penuh keilmuan
insyaALLAH, kamu akan dapat hati seperti yang digambarkan
oleh
v v v
as

(^^)
Ok ini motivasi buat diri saya sendiri dan sesiapa sahaja yang membacanya (^^)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Syukur alhamdulillah kerana doa saya diperkenankan Allah. Ya Allah ya tuhanku, pertemukanlah aku dan letakkanlah aku dikalangan mereka yang benar-benar bertakwa dan beriman kepadaMu.
Ya Allah ya tuhanku, bantulah aku agar aku tidak beriman denganMu dan sujud padaMu hanya dalam kesusahan...dan bantulah aku agar tidak juga …

TIGA

Assalammualaikum semua.....

Adakah anda telah tersalah masuk blog??? Tidak....ini wajah baru blog My Idea @>-- Kalau perasan dulu saya pernah beritahu nak pakai skin ni....hehehe
Skin yang sebelum ni memang cantik (pada pandangan saya ler) tapi tu la...saya tidak tahan melihat ianya berwarna pink. Terlalu soft..sedangkan saya sebenarnya tidaklah selembut itu. Skin tu sebenarnya sesuai untuk budak sekolah rendah yang suka tulis diari...cute~~ tapi saya sudah tua. Hehehe...
Kali ini saya pilih skin nih....hurm.....agak leceh bila kena masukkan semula widget. Owh ye perlukah saya meletakkan feedjit?? kadang-kadang ia tidak betul...macam mana saya tau ia tidak betul?? saya taula...hehehe
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tadi terbaca tentang 30 perkara tentang wanita yang tidak sempat (x sempat???) diberitahu kepada lelaki...
Malas nak senaraikan...sebab saya malas.
------------------------------------------------------------------------…

Hati Zaman Batu

Salam sejahtera semua!!!
Hari ni hari rabu bersamaan dengan 5/5/2010. Hari ni aku sekali lagi pulang ke rumah ku di Temerloh.
Baru dua malam pulang ke bangi aku dah kembali ke Temerloh. Hehehe....
2 hari lepas aku menangis kesedihan...dah lama jugak la aku tak nangis...(apa ingat aku suka ke nangis...=P)
Kenapa aku nangis? Mestila sebab sedih dan ada le yang membuat hati aku terasa. Rasa macam orang bodoh jer nangis benda yang kecil nih. Tapi bila hal yang berat aku tak mampu pun tuk nangis, mungkin terlalu terkejut atau terlalu sedih yang membuatkan air mata tak mampu keluar (yeke ?? =p)
Aku nangis kejap jer yerla setakat benda remeh so aku pk tak yah nak beria. Orang yang buat aku terasa tu pun mesti cakap ( ala sikit2 merajuk, sikit nak nangis, ngader2) hukhukhuk
Oleh kerana ini mungkin aku nak kembali ke zaman hati batu aku (yo la tu...sejak bila ko, as ade zaman hati batu)
Sekarang ni aku duk dalam bas...orang belakang aku ni tengah hafal hadis kah?? Hurm nak pasang telinga boleh? hahah…

Batas Waktu

Terjebak sendiri aku, menatapmu yg telah membisu, mengingatmu seakan jauh, walau lelah akan ku tunggu,
semua telah berubah, dari waktu yang tak terasa, selama aku menunggu,
sedalam aku terjatuh, sekejap mata memandang, dan kau pun menghilang, woo...woo... dan kau pun menghilang, huu...
dalam waktu aku menunggu, walau lelah akan ku tunggu, dlm hari aku menanti, setiap langkah yg aku cari...