Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label Hari Raya. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Hari Raya. Papar semua catatan

Selamat Hari Raya 1434 H

Assalamualaikum

sekian lama setelah tidak berjumpa....(~~) ye ye jer kan...baru 6 hari syawal....

tapi as masih terpaksa stalker blog as sendiri atas sebab email as bagitau ada orang suka skodeng dan curi curi gambar comel as....hehehehe acah sahaja....

Bagaimana cuti hari raya anda semua?

As memang sangat-sangat berkejar-kejaran sana sini

Yea.....tahun ni as balik kampung di Melaka

Pertama kali dalam hidup as beraya dengan nenek kandung as sendiri....yea.....sebab abah anak angkat jadi selalunya kami raya dengan keluarga angkat abah.

Memang rasa sangat-sangat janggal sebab as tak berapa rapat sangat dengan keluarga kandung abah...tapi as kena ber alah dengan abah walau hati tidak mahu...sebab apa???? sebab IBU

As tak bencikan nenek kandung as, sikit pun tidak sebab kesimpitan hidup, arwah atuk as memberikan abah pada saudaranya.

Abah as??? ermmm.. tak tahulah.......

Kita belajar sains, kita belajar Islam....

Jadi kita tidak boleh membenci IBU walau dia tidak menjaga kita.

Sebab kesakitan ibu mengandungkan, melahirkan kita tidak mampu tidak untuk kita membalasnya.

As tak tahu apa perasaan nenek.

Nenek sayang tak pada abah? Mungkin.........

Selepas habis solat hari raya, kami pun berangkat untuk pergi ke rumah keluarga angkat abah.

Tapi esok pagi selepas subuh, adik abah dah call bagitahu NENEK nak abah..

So.......hari raya ke dua kami sekejap sahaja berjalan ke rumah keluarga angkat yang lain dan kami patah balik ke rumah nenek.

Nenek semakin uzur.......

Dalam kesakitannya, makcik as bagitahu dia selalu suruh telefon abah balik Melaka....

Tapi kami tak tahu....dan makcik-makcik as tak layan sebab kesian kat abah, lagi-lagi rumah kami jauh..

Abah as pun dah tua....

Selalu tersasar bawak kereta....balik raya kali ni pun tersasar....as nak bawa memang abah tak beri....(~~)

Kalau apa-apa yang berlaku..as aja la balik melaka...sebab as paling dekat dengan stesen bas...

Rumah nenek pun dekat Melaka Sentral.


-------------------------------------------------------

Raya Aidilfitri Pertama dan Terakhir

Keuzuran nenek membawa kesayuan hati abah

Kami belajar doa ibu bapa adalah antara doa yang mustajab selepas doa nabi dan rasul

Abah cakap....abah nak jaga nenek tapi nenek tak biasa dengan abah

Jadi raya tahun ini, biarlah raya bersama dengan nenek

Sebab kita tidak tahu mungkin ini raya PERTAMA dan TERAKHIR dengan nenek
------------------------------------------------------------------------------------------------

As berasa bersalah dengan abah dan nenek....sebab pada akhir tahun degree as menangis nak balik pahang juga sebab belum merasa bersahur dan berpuasa dengan mak walau sehari...waktu tu as praktikal kat subang jaya....abah ambik as dan singgah berbuka puasa di melaka....

Jadi abah hantar juga as balik pahang malam terakhir terawih...

Kami merempit MELAKA-TEMERLOH

masa atas motor tu baru as tersedar.......

setiap tahun as berpuasa dan bersahur dengan mak....SETIAP TAHUN

abah sudah beberapa tahun tak berpuasa dan bersahur dengan nenek,,,

as menangis belakang abah.....menyesal sangat....as minta ampun dengan abah dan nenek

Sebab tu,,,,,,,,,,,kalau abah nak balik MELAKA rumah nenek...as setuju sahaja....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oklah itu sahaja,,,,,

Kita tidak perlu minta ampun dan maaf pada musim perayaan saja...tapi minta ampun lah setiap masa pada Allah dan juga yang wajib pada Ibubapa selagi mana mereka masih hidup

Selamat Hari Raya Pembaca Blog Cinta Hati As

Maafkan segala salah silap as sepanjang penulisan di blog Cinta Hati As ni yer....

p/s : as dapat duit raya  tahun ni RM 30.00.....anda dapat berapa?? RM 30.00 nak beli apa nih???..blurrr...blurr....(^^)

KUMPUL DUIT RAYA SEBELUM KAHWIN

Assalamualaikum........

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan menunaikan ibadah puasa pada hari ni...

Siapa dapat lagi duit raya tahun ni?????

As dapat lagi tau.................(^^)

Dah besar dan buat bisnes pun dapat duit raya lagi????

Yer...(^^)...sebab as belum kahwin lagi dan as hanya bisnes online di anggap masih belum kerja tetap lagi...

Balik Kampung Melaka

Tahun ni balik raya kampung di MELAKA....so....bersedialah semua atuk-atuk, nenek nenek dan pakcik makcik as...dah ada duit raya untuk as tak???   ..yeay....(^^)

Ish macam melampau la pulak kan balik raya nak duit raya....tak baik kan??....hehehehe

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak dekat raya ni ramai yang mahu gojes-gojes....

So, alhamdulillah...boleh la as kumpul duit nak kahwin...hehehehe....terima kasih kepada semua customer as yang berurus niaga dengan as.

Andai kata as ada terkasar bahasa, atau kurang layanan as minta maaf.

Hari ni ramai jugak yang nak order produk dari as.....fuhhhh........cam mana diorang jumpa as ni? aha........

Nak tau? nak tau? kena kawan dengan as dulu...hehehehe..acah aja...maybe sebab as suka berblog...anda pun boleh....rezeki Allah bagi di mana-mana sahaja.

Mungkin juga sebab as nak kahwin, jadi Allah permudahkan urusan as...syukur alhamdulillah.

Jangan merungut tak cukup duit nak kahwin, as lagi la tak kerja tetap.....mana mau cekau duit...tengah belajar lagi...duit nak bayar untuk viva pun tak cukup lagi...wah pening-pening...(~~)

Berkahwin ikut kemampuan, insyaAllah ada jalannya.

so....jum-jum bantu as kumpul duit raya sebelum kahwin..moga Allah bantu anda juga (^^)/

Muka excited kumpul duit raya online,,,kikiki

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cuti Raya Aidiladha dan Korban Lembu

Assalamualaikum

Selamat bercuti raya haji buat pencinta hati as (^^)/

As pun akan balik esok...singgah dulu KLCC sebelum bertolak ke kuantan dan temerloh


Korban Lembu di Masjid Pulau Pasir Mandi


Tahun ni as kena tolong abah uruskan majlis korban di  Masjid Kampung Pulau Pasir Mandi.

Orang-orang kampung as ramai yang susah, jadi as sangat gembira kerana AJK Masjid KPPM dapat menganjurkan majlis korban tahun ini. Alhamdulillah.

Satu bahagian = RM 400.00 

Sesiapa yang nak sertai masih sempat lagi (^^)/ ada ker ??

As juga sangat gembira sebab Kertas Cadangan Pembangunan Koridor dan Dataran Masjid yang as buat dah diluluskan.

Koridor depan dah siap dibina
Dengan adanya koridor ini, jemaah akan dapat solat lagi selesa dan bertambah ramai hendaknya. InshaAllah.


Pintu masuk jemaah wanita

2 hari lepas abah as hantar mms - oh rupanya abah cadangkan untuk tambah pintu masuk bagi wanita.
Sememangnya dah ada di sebelah tepi..tapi kali ini satu lagi pintu dibuat di hadapan koridor. Harap dapatlah siap dan boleh digunakan 


Tanah merah yang baru ditambak

Tanah merah tu dulu ada 3 buah kolam ikan, baru-baru ni pemilik tanah telah mewakafkan keseluruhan tapak tanah merah untuk dijadikan kawasan dataran dan tapak letak kereta masjid.

As mewakili penduduk kampung Pulau Pasir Mandi mengucapkan terima kasih kepada tuan tanah. Semoga Allah memurahkan lagi rezeki tuan tanah dan memberkati beliau. Amin

Kertas kerja untuk menambah tar dah diluluskan dan sekarang sedang menunggu kontraktor datang buat kerja.

Terima kasih juga kepada YB Syed Ibrahim Syed Ahmad yang membawakan kertas kerja as ke pihak atasan untuk diluluskan bersama ahli mesyurat tertinggi.

As harapkan raya haji kali ini, penduduk kampung dapat sembahyang di masjid dengan lebih sempurna dan selesa.

Sudah pastinya dengan tambahan ruang di masjid, majlis korban pada kali ini akan lebih meriah lagi. InshaAllah

Untuk melihat lebih banyak lagi aktiviti masjid kampung Pulau Pasir Mandi, as jemput pencinta hati as untuk jadi kawan fb dan follower blog Masjid Pulau Pasir Mandi




Sekiranya anda ada cadangan, pandangan yang berhemah untuk menarik lagi ramai umat Islam ke Masjid, bolehlah beritahu as...

Selamat hari raya korban/haji/ AidilAdha. Semoga pengorbanan kita pada tahun ini diterima oleh Allah dan mendapat berkat daripadaNya. InshaAllah

Salam Sayang daripada as buat pencinta Hati As. (^^)/



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...