Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel Hari Raya

Selamat Hari Raya 1434 H

Assalamualaikum

sekian lama setelah tidak berjumpa....(~~) ye ye jer kan...baru 6 hari syawal....

tapi as masih terpaksa stalker blog as sendiri atas sebab email as bagitau ada orang suka skodeng dan curi curi gambar comel as....hehehehe acah sahaja....

Bagaimana cuti hari raya anda semua?

As memang sangat-sangat berkejar-kejaran sana sini

Yea.....tahun ni as balik kampung di Melaka

Pertama kali dalam hidup as beraya dengan nenek kandung as sendiri....yea.....sebab abah anak angkat jadi selalunya kami raya dengan keluarga angkat abah.

Memang rasa sangat-sangat janggal sebab as tak berapa rapat sangat dengan keluarga kandung abah...tapi as kena ber alah dengan abah walau hati tidak mahu...sebab apa???? sebab IBU

As tak bencikan nenek kandung as, sikit pun tidak sebab kesimpitan hidup, arwah atuk as memberikan abah pada saudaranya.

Abah as??? ermmm.. tak tahulah.......

Kita belajar sains, kita belajar Islam....

Jadi kita tidak boleh membenci IBU walau dia tidak menjaga kita.

Sebab kesak…

KUMPUL DUIT RAYA SEBELUM KAHWIN

Assalamualaikum........
Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan menunaikan ibadah puasa pada hari ni...
Siapa dapat lagi duit raya tahun ni?????
As dapat lagi tau.................(^^)
Dah besar dan buat bisnes pun dapat duit raya lagi????
Yer...(^^)...sebab as belum kahwin lagi dan as hanya bisnes online di anggap masih belum kerja tetap lagi...
Balik Kampung Melaka Tahun ni balik raya kampung di MELAKA....so....bersedialah semua atuk-atuk, nenek nenek dan pakcik makcik as...dah ada duit raya untuk as tak???   ..yeay....(^^)
Ish macam melampau la pulak kan balik raya nak duit raya....tak baik kan??....hehehehe
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nak dekat raya ni ramai yang mahu gojes-gojes....
So, alhamdulillah...boleh la as kumpul duit nak kahwin...hehehehe....terima kasih kepada semua customer as yang berurus niaga dengan as.
Andai kata as ada terkasar bahasa, atau kurang layanan as minta maaf.
Hari ni ramai jugak …

Cuti Raya Aidiladha dan Korban Lembu

Assalamualaikum
Selamat bercuti raya haji buat pencinta hati as (^^)/
As pun akan balik esok...singgah dulu KLCC sebelum bertolak ke kuantan dan temerloh

Korban Lembu di Masjid Pulau Pasir Mandi
Tahun ni as kena tolong abah uruskan majlis korban di  Masjid Kampung Pulau Pasir Mandi.
Orang-orang kampung as ramai yang susah, jadi as sangat gembira kerana AJK Masjid KPPM dapat menganjurkan majlis korban tahun ini. Alhamdulillah.
Satu bahagian = RM 400.00 
Sesiapa yang nak sertai masih sempat lagi (^^)/ ada ker ??
As juga sangat gembira sebab Kertas Cadangan Pembangunan Koridor dan Dataran Masjid yang as buat dah diluluskan.
Dengan adanya koridor ini, jemaah akan dapat solat lagi selesa dan bertambah ramai hendaknya. InshaAllah.


2 hari lepas abah as hantar mms - oh rupanya abah cadangkan untuk tambah pintu masuk bagi wanita. Sememangnya dah ada di sebelah tepi..tapi kali ini satu lagi pintu dibuat di hadapan koridor. Harap dapatlah siap dan boleh digunakan 


Tanah merah tu dulu ada 3 buah…