Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2010

Salam Maulidur Rasul

Salam Maulidur Rasul kepada Pembaca My Idea @>--

Hari ini hari Jumaat 26 Febuari 2010 bersamaan 12 Rabiulawal 1431.

Hari yang dirahmati Allah S.W.T, hari kelahiran nabi junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.

Salam dan selawat ke atas baginda....

====================================================================


Aku tak berapa reti sangat nak tulis pasal Hari Maulidur Rasul ni. Sebab aku takut tersalah tulis mengenai hari yang mulia ni.

Kebiasaannya masa sekolah dulu-dulu, aku akan terlibat dengan perarakan Maulidur Rasul. Waktu tu aku beratur ramai-ramai dan berarak di kawasan sekolah.

Aku juga pernah berarak di kawasan penjara...ye la aku anak pegawai penjara.

Sekarang ni, dekat UKM pun ada perarakan Maulidur Rasul...cuma aku dah tak masuk mana-mana persatuan..so aku tak dapat la nak join perarakan tu. Memang ada iklan yang ajak (yeke?) cuma aku yang taknak.

===================================================================

Hari ni cuti...(semua orang tahu :D..)

Aku nak citer sikit apa yang …

Cerita di Musim Cuti MidSem 2010

Salam sejahtera kepada Pengunjung My Idea @>--

Cuti midsem dah berlalu beberapa hari. Seperti yang dijanjikan aku akan cerita tentang percutian aku. Tapi terlalu banyak nak diceritakan, kalau boleh aku nak cerita dari A to Z. Tak kisahla korang nak baca ke tak kan? xp tapi aku banyak kerja sekolah. So, aku letak gambar dan sedikit penerangan. :D

Waktu dalam bas ondaway nak ke Temerloh, orang depan dan belakang main tarik-tarik langsir. Aku pun join jugak, sebab nampak cam seronok. Lastly, aku pinkan 2 langsir, sebab aku orang tengah. Comel pulok nengok pin aku nih. Diorang main tarik2 pun takper sebab tak effect kat aku pun.

Waktu nih aku panjat menara tu. Nampak tak aku sedang panjat tuh..cam spiderwomen. Abah minta tolong aku pasang spiker baru kat menara masjid tuh. Abah dah minta orang lelaki kampung datang awal untuk tolong tapi seperti yang dijangka sorang pun tak datang awal. Tapi abah tak bagi aku panjat pun, kalau betul aku panjat pun memang dasyat la kan.

perbincangan kumpul…

Hurey...

Salam sejahtera semua....

Yep...yep...hurey!!!.( 3 kali okey)

Alhamdulillah bersyukurku ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya kerana aku dah berjaya habis mengajar tutorial semalam.

Harini aku akan pulang ke rumah ibubapaku..:p. Wah..wah tak sabarnya. Aku rindu gile nak jumpa dengan mak abah. Rasa dah lebih sebulan tak balik kot. Dah tak ingat bila last aku balik.

Aku nak jumpa dengan ahli keluarga kami yang baru jugak. Siapa tu??? ;p Muhammad Faris Azaim. Hehehe....yerp..lelaki...lelaki yang dah lama aku tunggu-tunggukan. Penantian selama 9 bulan 10 hari akhirnya terjawab....;p

Owh yerk...kenapa aku balik ?? Sebab aku akan mulakan cuti midsem....aku kan pelajar...so ada ler cutinya...

============================================================

Cukup pasal percutian aku...nanti aku sambung balik lepas abis cuti..

Sekarang ni aku nak citer pasal hadiah. Bukan pasal birthday aku..tapi pasal souvenir dari aishah hehehe...

Aku sangat-sangat terharu sebab dia takder duit sangat tapi dia …

Tiket

tiket balik rumah kiter....ye sampai depan rumah kiter terus...;p

Salam sejahtera semua....

Hari ni aku bangun awal pagi ( takder la awal sangat lam 630 pagi) untuk bersiap-siap pergi KL. Hehehe buat apa? Aku gi titiwangsa jer. Beli tiket balik kampung.

Aku pun bersiap-siap cam nak g dating ( wah2....padahal pakwe pun takder ;p). Sampai je kat stesen komuter UKM, kaunter lak tutup. Kena beli tiket kat mesin lak. Tapi aku tak bawak duit syiling yang banyak dan duit kertas singgit pun takder. Nak tak nak buat-buat beli roti kat kedai sebelah. Asalkan dapat pecahkan duit RM10. Tapi mesin tu degil tul, nak gak duit syiling. Teringatkan Aini yang nak ke komuter gak, so aku pun tunggu dia.

Dari jauh aku nampak Aini jalan-jalan naik bukit. Aku pun tersengih-sengih. Tapi hampa bila dia pun takder gak duit syiling. So, kami buat tiket 2 haluan, harap-harap mesin tu nak duit kertas bila sampai kat kami.

Dalam menunggu giliran nak beli tiket tu, ada la foreigner yang tak der duit syiling ketika beli…

Pelan A tak jadi ???

Salam sejahtera semua pembaca yang disayangi (ye... sebagai manusia aku menyayangi kamu semua..;p)

Pelan A minggu ni aku rancang nak balik kampung. Tapi aku batalkan sebab aku baru sedar minggu depan cuti midsem. So, aku pun buat Pelan B nak jalan-jalan dengan kawan pada hari ini 6/2/2010. Tapi pelan ni pun tak jadi..sebab kawan tak dapat datang tempat dia hujan dari semalam sampai la hari ni...( sedih jugakla...hatiku dilanda hujan lebat jugak).

Ok, pelan seterusnya aku nak kuar hari esok beli tiket balik kampung...tapi ateh lak tengah berbincang nak ajak aku balik sama dengan dia. Aku bagi tempoh sampai hari ni...kalau takder keputusan aku kena keluar jugak hari esok beli tiket.

Pelan tah yang keberapa...ayu ajak tengok wayang hari Isnin citer Avatar. Hurm dah lama tak tengok wayang. Tapi aku letak syarat kalau aku tak keluar hari Ahad, maka aku boleh pergi tengok wayang hari tu.

Kalau hari ni dan esok aku tak keluar, aku nak buat apa? Mestile study..study..stido...aku punya target cari…