Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2013

Design baju nikah dan sanding Cinta Hati As part II

Assalamualaikum
Selamat pagi ahad semua (^^)/
Alhamdulillah as dan cinta hati da pergi beli kain untuk baju nikah dan sanding sebelah dia (baju bertandang)...
Belah as nak sewa aja sebab dekat kami nak pergi ukur..belah dia jauh so kena buat siap-siap kat bangi.

Persiapan untuk membuat baju nikah sanding
Macam B2B lain, as ni sangat-sangat la tak pandai nak pilih kain dan design yang as nak.... Jadi as pun buat rujukan internet dan tanya-tanya juga kepada kawan-kawan yang lain..
Apa yang as buat sebelum cari kain?
1. Sediakan bajet : bajet as RM 500.00 untuk 2 pasang baju L/P
- as over bajet okeys (~~)/ korang kena sediakan sekurang-kurangnya RM 700.00 untuk 2 pasang baju L/P
- patutnya cukup jer RM 500 untuk dua pasang L/P tapi sebab as pilih kain yang bermutu skit...tu over..
2. Cari designer/tailor
- as pilih seorang designer baju ni berdasarkan kepandaian dan keramahan dan pastinya sebab kawan-kawan as dah ramai yang buat dengannya untuk baju nikah lelaki perempuan.
- sebelum beli …

LAGU CINTA HATI

Assalamualaikum

Tengah as buat kajian tentang top ranking KEYWORD melalui SEO. As terjumpa lagi Cinta Hati..

As tak pasti berapa lama dah lagu ni keluar...tapi apa yang as suka..ialah tajuk lagu ni ialah  Cinta Hati dan penyanyi dia pun as suka Sheila Hamzah....

Jadi jum nyanyi...bagi siapa yang bosan-bosan tu..


Lirik Lagu Cinta Hati - Shila Amzah
Senangnya dalam hatiku
Lihat kau disisi
Dari kejauhan mata
Namun dekat dihati

Kau memelukku indah
Membisik namaku
Kau tanyakan ku soalan
Yang buat ku terpaku

Korus
Bila kau kata kau cinta
Ku juga cinta mu
Bila kau bilang kau rindu
Ku juga rindu mu

Lama telah ku menyimpan
Hasrat 'tuk hidup dengan mu
Oh ohh sayang, ku cinta mu..

Satu dunia tahu aku adalah milikmu
Ku persembahkan cinta yang terbaik
Hanya lah untuk mu


Ulang Korus

Rap
Sudah berkali-kali ku terjatuh cinta
Sudah berkali-kali juga ku kecewa
Tapi ternyata segalanya berbeza
Bila aku dengan kamu,
Kamu dengan aku oh..
Tiada lelaki yang bisa jadi sehebatmu
Muzik Dan jenaka mu mencuri…

Membawa diri lagi

Assalamualaikum...

Agak terkecil hati dengan kata-kata seorang.

As rasa macam as sahaja yang lebih-lebih..

As rasa macam as sahaja yang berusaha

As rasa macam as ni sahaja bertepuk sebelah tangan...

As merintih merayu dengan Allah untuk diberi kekuatan hati

As menangis mengadu dengan Allah untuk dipermudahkan segala

As menangis kerana as tidak tahu macam mana nak handle

As tak tahu apa yang as tak tahu,

As dah cuba sedaya upaya untuk menjadi yang terbaik

Tapi as masih di pandang mudah sahaja..

As rasa nak bawa diri lagi

Ke mana distinasi kali ini untuk pergi?

Tapi bila teringatkan mak abah yang mencari as, tak sampai hati untuk diamkan diri



Surat Buat Diri As Sendiri
As ingat tak kata-kata ni....

Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan.

MANUSIA..... boleh membentuk SERIBU kata-kata, SERIBU bahasa,

Namun, ia tidak dapat memperlihatkan UNGGULnya perasaan...

Jangan sedih as....

Sabar...sabar..sabar...

Jika sudah sampai tahap tidak mampu untuk bersabar lagi,…

Siapa contoh tauladan anda?

Assalamualaikum...

As tidak tahu rupanya as tidak tahu..

Itu lah apa yang abah bagitau setiap kali as bising-bising tentang macam-macam hal

Abah dan mak adalah contoh tauladan paling dekat.

Kemudian dari mak abah, turun pula tengok keluarga abang-abang as.

Kemudian dari situ as pandang ke kiri dan kanan, as tengok tauladan dari keluarga pakcik & makcik as

Kemudian as pandang sebelah rumah as tengok tauladan keluarga jiran-jiran as

Masih tidak cukupkah lagi?

Tauladan Rasulullah dan para nabi telah as pelajari sejak dari kecil lagi..

Tapi kenapa???

Kenapa as tidak mengikut semua tauladan yang baik dan masih menjurus kepada keburukan?


Sebab gelojak hawa nafsu..memperlihatkan semua yang buruk itu INDAH


Ya Allah, kuatkan lah hati as ini..
Lindungilah diri as, kaum keluarga as dan juga sahabat handai as daripada godaan syaitan dan juga hawa nafsu sendiri...


As akan cuba jadi seorang yang lemah lembut,
As akan cuba jadi seorang yang tidak mudah naik darah
As akan cuba jadi seorang yang C…

Cinta Hati As suka Kucing

Assalamualaikum...

Kepala pusing + sakit tekak + hati sakit + cuaca panas = rasa kurang sihat sikit..alhamdulillah kerana sakit.

Tapi sebagai peniaga online yang menjawab telefon dan sms, tanda senyuman mesti dibuat...kerana customers is always lovely person...tapi Cinta Hati As lagi di hati yer...jangan cemburu..hehehe...


Siapa Cinta Hati As?

1. Allah - > tiada yang disembah melainkanNya

-- ada orang kata as poyo dengan statement di atas. Kerana mungkin dia fikir as berpura-pura alim. Hurm...as malas nak cakap apa...ikut suka hati anda.

2. Rasulullah S.A.W

-- agak sukar untuk mencontohi tauladan Baginda....sering kali tewas dengan perasaan dan hawa nafsu...
teruja dengan Laksamana Sunan yang sedaya upaya mengikuti jejak langkah baginda (hanya watak fiksyen)

3. Ibubapa

-- as rasa majoriti pasti sayangkan ibubapa...walau apa pun terjadikan? mungkin ada kes yang terpencil..
As sekarang ni sedaya upaya untuk membantu mak abah. As taknak dah tengok diorang sedih.

4. Adik beradik & k…

Beware of the sweet blood a.k.a darah manis

Assalamualaikum...


Entri jer ikut bahasa oghang putih...hahaha

Pencinta hati as....

Hurmmmm......korang curiosity kill the cat tak kalau ada no yang tidak di kenali asyik call dan sms untuk berkenalan dengan korang?

Kalau as memang la sangat-sangat nak ambil tahu, siapakah manusia disebalik nombor-nombor itu.

Adakah ini namanya dugaan menjadi tunang orang?

dan adakah ini maksudnya darah manis?

Adakah ia satu permainan dari mana-mana pihak untuk menguji kesetiaan as?

Kalau betul nak menduga as kenapa tak duga as sebelum jadi tunang orang?

Kenapa yer? as pun nak tau juga...


Oh...sememangnya curiosity kill the cat....

Kalau as teruskan permainanan ini mungkin as dah jadi dead cat...


Apa yang as buat sekarang ni cuba butakan mata dan pekakkan telinga teguhkan hati agar tidak mengambil tahu nombor-nombor nakal yang cuba mengusik as.


Setiap hari as akan menerima paling sikit 5 nombor tak dikenali...yer la as kan peniaga online.

As sekarang rasa tidak aman selepas dapat mesej yang bukan-buka…

MATI ITU PASTI, HIDUP ITU INSYAALLAH

Assalamualaikum,

Sepatutnya as menulis entri ini di Bangi, Selangor. Tapi as terkandas di Temerloh, Pahang kerana bas kesukaan as tidak berjalan ke KL untuk hari ni...kenapakah????

As dah molek salam peluk cium atuk minta ampun maaf, bila tiba masa as nak beli tiket balik KL tengok status di kaunter tiket 'PERJALANAN KE KL HARI INI TIADA'....ok bukan habis tapi tiada??

Maka as pun tengok bas lain...majoriti dah habis dan paling awal pun ada jam 4 petang.

Kalau naik bas jam 4 petang...maknanya as akan sampai lebih kurang jam 630 petang....atau mungkin lebih lagi sebab hari ni ahad, ramai budak cuti sekolah da balik...lepas tu tukar tren 2 kali mesti da sampai malam di bangi...pastu jalan sorang-sorang dalam gelap..takut...

Maka dengan nada gembira mak abah, balik pagi esok sahaja la...buat-buat muka risau, padahal sukar nak melepaskan anak TUNGGUL tunggal perempuan mereka ni (@@)

cukuplah celoteh pembuka bicara as
----------------------------------------------------------------…

Ikhlaskah hati apabila suami ingin berkahwin lagi?

Assalamualaikum....

Masa belum jadi tunang orang.....

Hosmate : Acik (nama manja as)  boleh terima tak kalau suami nak kawin sorang lagi...

Acik : Hurm....insyaAllah

Masa dah jadi tunang orang.....

En tunang : Asnida ( skema!! ) kalau saya kahwin sorang lagi awak marah tak?

As : %$%&^%$#@ (dalam hati..hukkk sedihnya...belum kahwin dah tanya) erm.....boleh tapi kenala beritahu....


Persoalan as disini....

Kenapa lelaki suka sangat tanya benda macam ni walaupun belum menjalin hubungan yang sah...bukankah ia boleh mencetuskan pergaduhan? merajuk dan salah faham?

Memangla sekadar persoalan....tapi kenapa?

Jawapan yang diberikan oleh Cinta hati as --> saja nak menduga hati....

Persoalan yang diberikan anda pada masa kini as memang boleh jawab..tapi tindakan pada masa akan datang as tiadala jaminan...


Mood : Tiada perasaan....nak nangis pun tak rasa perlu...

As serahkan aturan hidup as pada Allah....jika itu takdirnya..as harap as redha...

Dendam itu bara Marah itu api

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Assalamualaikum as titipkan doa selamat ke atas pembaca blog Cinta Hati As.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang
Sesungguhnya aku berlindung dengan Allah daripada hasutan syaitan yang direjam

Entri ini khas buat Cinta Hati As

Marah itu api Dendam itu bara Tidak dinafikan, as sendiri seorang yang pemarah, perajuk dan penangis..
Oleh itu entri ini juga adalah ingatan buat diri as sendiri juga dan buat tatapan pembaca blog Cinta Hati As

Rasulullah SAW telah mengajarkan kita bahawasanya jika kita tengah marah maka berwuduklah

Jika berdiri - duduklah
Jika duduk - baringlah


Apa-apa pun kita cubalah bertahan marah dengan beristighfar dan berzikir selagi mana musuh kita itu tidak mencemarkan Islam

--------------------------

Ramai yang tahu iblis tidak senang duduk melihat kebahagiaan keturunan Adam a.s

Oleh itu, dia mengepalai tentera syaitannya untuk memastikan setiap anak adam di hasut terutama dalam keadaan marah.

Ap…

Figure up menurunkan berat badan

Assalamualaikum,

Pil pelangsing badan Figure up telah berada di pasaran.



Figure up merupakan pil yang mampu melansing badan anda dalam masa 7 hari sahaja terutama bahagian perut dan pinggul.

Figure up dihasilkan 100% menggunakan ramuan alam semulajadi yang membakar lemak-lemak tepu di bahagian seperti perut, pinggul peha dan lengan anda.

Ia diadun sempurna dengan pelbagai jenis tumbuhan seperti Garcinia Cambogia, ekstrak Teh Hijau, Citrus Aurantium dan Aloe Vera, serta tidak memiliki unsur-unsur zat kimia berbahaya yang boleh memberi kesan buruk kepada pengguna seperti cirit-birit dan alahan.

KANDUNGAN BAHAN AKTIF:

1. Garcinia Cambogia (Asam Gelugur) - Hydroxycitric Asid (HCA) yang terdapat daripada buahan Garcinia Cambogia sangat berkesan untuk menghalang pembentukan lemak di samping bertindak mengaktifkan badan untuk menukar karbohidrat kepada tenaga dan bukan nya lemak. Ianya juga begitu berkesan mengawal selera makan, mengurangkan kolesterol, menambah tenaga, merawat masalah kemurun…

Cinta Jangan Pergi

Mengapa waktu tak pernah berpihak kepadaku
Apakah aku terlalu, terlalu banyak berkelana
Mengapa kita masih saja tak pernah bersatu
Selalu saja bertemu, bertemu saat kau milik yang lain
Mungkin kau bukanlah jodohku, bukan takdirku
Terus terang

Aku merindukanmu, setengah mati merindu
Tiada henti merindukanmu
Masih hatiku untukmu, aku tetap menunggumu

Mengapa waktu tak pernah berpihak kepadaku
Apakah aku terlalu, terlalu banyak berkelana

Mungkin kau bukanlah jodohku
Atau bahkan bukan takdirku
Terus terang (terus terang)

Aku merindukanmu, setengah mati merindu
Tiada henti merindukanmu
Masih hatiku untukmu, aku tetap menunggumu

Aku merindukanmu, setengah mati merindu
Aku merindukanmu, masih hatiku untukmu
Aku tetap menunggumu (ku tetap menunggu)
(setengah matiku menunggumu) menunggumu
Aku tetap menunggumu






--------------------------------------------------------------------------------------------

Jodoh itu satu ketetapan Allah

Kita terus terang sahaja sebab kita tahu hati kita lebih dari orang lain

Janganlah a…