Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel rindu...

Tanjō-bi omedetō

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Hari ni hari lahir adik kesayangan As....Aisamuddin Bin Nordin..
18 tahun lepas, adik saya dilahirkan di Hospital Besar Kuantan....
Sangat teruja apabila doa dimakbulkan oleh Allah S.W.T
Ingat lagi waktu tu as umur 8 tahun...selalu main sorang-sorang, selalu nangis apabila along dan angah tinggalkan as untuk pulang ke rumah tuk...sebab mereka duduk dengan tuk..
Satu hari, as terpikir as nak adik sebab selalu jeles tengok kengkawan ada adik untuk bermain. Setiap hari as bising nak adik...hahahaha....
Mak kata doa la pada Allah...sebab semuanya kuasa Allah...
Satu hari mak as sakit nak bersalin,,,as tak tau pun mak ngandung, ingat mak gemuk sahaja...hahaha....
Lepas tu, waktu pilih nama as kalut nak letak nama adik....nak nama ada 'A' macam nama as juga...
Maka berebut-rebut dengan along waktu pilih nama dalam buku...
Belek-belek maka as jumpa nama Aisamuddin, Aizudin dan apa lagi tah...kalau tak silap as nak nama aizudin tapi tercakap dekat …

Kerinduan....

Salam sejahtera kepada pembaca setia My Idea @>--

Sudah nak masuk 6 minggu aku tidak pulang ke rumah mak abah. Minggu lepas hari jadi anak buah aku yang sulung, semalam pulak hari jadi anak buah aku yang kedua. Ahad ni pulak hari jadi abah aku. Huhuhuhu...

Sebenarnya aku tertunggu-tunggu bila diaorang tanya aku nak balik. Macam sebelum-sebelum ni. Selama 5 minggu aku menunggu. Memangla kakak ipar duk tanya bila nak balik. Tapi aku nak kata-kata itu dari abah, mak dan abang-abang aku. Hahaha...

Akhirnya, semalam aku sudah tidak tahan untuk menunggu, dan terus telifon mak. Mak kenapa mak tak tanya bila as nak balik ?. Lama as tunggu tau. Mak memang nak tanya? Tapi lupa mak jadi sibuk sangat dengan along nak kahwin. Huhuhu..Jadi, bila awak nak balik? Huahhh....baru nak tanya....ni nak merajuk lagi sebulan ni....

Ala sebenarnya boleh je kalau nak balik tanpa di tanya, saje je. Biasa la, hehehe.... Nak minta cuti boleh tak dr...??? Hehehe segannya nak minta cuti. Tapi rindu gila kat rumah n…