Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label dont give up. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label dont give up. Papar semua catatan

KHAYALAN SAHAJA

Assalamualaikum

Sudah setahun berlalu peristiwa yang hampir buat as hilang semangat dan hampir putus asa.
As dah hampir lupa apa yang berlaku tetapi hati sedikit tersentap apabila melihat beberapa kawan as mendapat sakit yang boleh menjejaskan kesihatan mereka, dan orang disekelilingnya.

Sukar nak percaya tapi ia tidak mustahil. As taknak dah lihat semua ni taknak dah. Kenapa ada manusia yang sangat kejam. Jika sudah tidak ada hubangan kenapa perlu menyakitkan kawan as sehingga ia mendatangkan kesakitan kepada orang lain juga.

As tidak belajar agama tinggi-tinggi, jauh sekali sebagai seorang pendakwah agama, tapi as masih tahu salah untuk menggunakan ilmu songsang apatah lagi kita hidup beragama. 

Seteruk mana pun hati as sakit, as tidak akan menggunakan ilmu songsang mengenakan orang lain walau waktu itu setiap hari as diganggu oleh suara yang mengajar bukan-bukan. Jika anda seorang pendakwah yang mengajak orang ke arahNya kenapa tidak anda berdakwah kepada diri sendiri untuk memujuk hati yang terluka.







Sekarang apa yang harus as lakukan selain berdoa kepadaNya? Adakah as perlu berdiam diri seperti yang diarahkan oleh abah? Mereka adalah sahabat as teman as waktu as sakit dan waktu as gembira.

As tahu niat abah taknak as dicederakan oleh hati si amarah. Tapi as perlu buat sesuatu...as tidak pandai tapi as anak abah dan mak. As nak jadi segagah abah dan setabah hati mak. Jika si amarah tidak puas hati itu hak dia, tiada siapa yang sempurna. Tapi setiap perbuatan ada pembalasan. Itu hukum karma yang telah ditetapkan oleh Allah. Cuma ia lambat dan cepat.

Jika hati si amarah tanya pada as adakah hati as masih berdendam? As mungkin tidak berdendam tapi marah masih ada dan setiap hari as berdoa kepada Allah agar diberi ketenangan dan hilangkan segalaningatan itu walau ia mustahil...mungkin

Printer Problem


Assalamualaikum.....



Di pagi yang mulia ini, hati saya sedikit panas. Anda nampak gambar di atas??? Itu puncanya.

Sudah mau kena korek tabung beli yang baru. Siapkan dulu proposal AR. Then kuar pegi cari tokey kedai baik hati.

kata hati : kena kerja kuat!

As....be strong..



Salam sejahtera...

Minggu ni aku sangat stress. Terlebih dahulu aku nak minta maaf pada semua orang yang mungkin terasa atau kena marah dengan aku. Ada banyak perkara yang menganggu aku. Stress ni menyebabkan seluruh tubuh aku sakit. Senyuman manis jadi tawar. Sedihnya.

Terima kasih kepada kawan-kawan ku terutamanya roomate yang sudi mendengar segala luahan hati aku yang berbuku di hati ( ceh..wahh..) Aku rasa bertuah kerana mempunyai kawan yang sentiasa mengingatkan aku bahawa Allah ingin menguji kesabaran hambaNya. Setiap kali aku terkeluar dari landasan, ramai yang tarik aku kembali. Mak dan abah..terima kasih sebab percayakan as. cam wat ucapan jer

Selepas meluahkan segala masalah, aku akhirnya dapat menduduki ujian memandu dengan tenang walaupun kena marah dengan JPJ. Keputusannya aku lulus juga..yeah...Pastu perancangan jadual waktu semalam agak kelam kabut, tapi akhirnya Allah bukakan jalan untuk aku. Sampai di ofis, aku dapat tau aku terima bajet mini. So, hari ni aku kena setelkan untuk terima tawaran tu.

Apapun aku tak boleh enjoy lagi...sebab banyak lagi yang belum selesai..

- penerimaan tawaran bajet mini
-penukaran jabatan sains komputer ke sains pengurusan sistem
-penerimaan proposal dan
-penukaran jenis pengajian ke research

ni baru sikit aku listkan. Tapi ini adalah keutamaan aku sekarang.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...