Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel demam

Asam Jawa Madu ubat sakit tekak

Assalamualaikum

Hari ni as  nak kongsi cara ubat (tradisional kot) untuk sakit tekak (bengkak atau luka)

Balik dari Melaka baru-baru ni, as kena sakit tekak yang teruk. Tak luka sangat tapi bengkak yang teruk sebab terlalu sukar nak menelan makanan.

Oleh kerana lapar dan dahaga as tetap menelan dengan penuh seksaan.

Hati mula teringat azab Allah kepada mereka yang engkar di neraka. Ada yang kena minum air panas yang mendidih dan juga air nanah.

Dalam setiap kali sujud, as dapat rasakan seperti ada batu berat yang tindih tekak as. Rasa sangat sakit. Lalu as berdoa kepada Allah agar diampunkan dosa dan diringankan sakit.

Sakit tekak yang bengkak nih bukan sahaja sakit di tekak tapi ia turut sakit hingga ke telinga dan kepala jadi as demam juga.


AIR ASAM JAWA CAMPUR MADU Dah makan pain killer, strepsils, minum air suam....tapi tak kurang bengkak tu..sekejap jer..
Tertiba teringat air asam jawa, as pun bancuh la dalam sesudu asam jawa bersama air panas dan letakkan 3 sudu madu. Sebab as ta…

Heavy Fever

Assalamualaikum
Alhamdulillah, thanks to Allah that gives us good healthy today, but if one of u caught fever don't feel bad. Think positive and lets find good medicine to cure it. Ok?
Today my healthy also not as good as last week, because my doctor said i have gastric. I didn't think i will have   that disease cause i never checkup when my stomach ache. Hahaha...
Last Sunday i was go to the HOSHAH to make checkup, because i got headache, yeah heavy headache..may be u all ask if it is migraine... but i'm not sure.. because i am healthy person..(^^)/ its true
Before i go to the hospital, i had fever for all night and the temperature already down in the morning but, my head still hurt and at the afternoon, my stomach also ache ( butterfly in my stomach ;p ). So, after taken a few of panadol and it still cannot going, i decide to go to the hospital.
At hospital i take 3 samples blood....its not easy to take my blood because, my vein is very hard like steel...hahaha..joking.…

Cold n Fever

Assalamualaikum...

Semalam as jaga kak saadah demam...

Malam tadi as demam pulak...terus tak tidor manusia tapi tidor ayam

Siang makin teruk...

Tengah hari pergi PK UKM dengan rempit motor..

Mujur tak ekseden sebab nyaris kena pitam...

Doktor tak tahan wad walaupun demam pada tahap tinggi

Makan ubat dapat tidor 1-2 jam...

Demam akak pulak makin teruk dari as..

Dia taknak pergi klinik sebab kaki dia sakit...

As tak larat juga nak papah dia...sebab kepala as da biul..

Mujur as demam sikit...so boleh picit-picit kepala akak sesaat dua..

Along telifon postpone party befday baby chuppy..

Tak jadi balik esok...maka nak rehat sepenuhnya bagi pulih demam dan angkat akak pergi klinik...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rasa macam nak balik jer...

Sebab time demam-demam ni mak akan teman as tidur...

Dengar as menangis-nangis dalam tidur sambil picit-picit kepala as...

Tapi as tak boleh...

Kesian akak, kalau as balik

Takder s…

Kena Makan banyak buah-buahan

ehsan pakcik goOgle--sedapnya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Demam rasanya dah nak beransur pulih...hampir seminggu ya..sebab keluar masuk air-cond plus banyak meronda semenanjung Malaysia..hehehe
Deria rasa masih belum pulih, hidung masih tersumbat dan suara masih sengau..uhukkss.....
Teringat kuliah Ust Zakaria, orang sakit jangan dibawak makanan terutama buah. Sebab kalau dah sakit, mulut rasa payau ja..semua benda rasa tak sedap... tapi kalau bagi duit..memang nak.
Situasi bagi buah-buahan :
As : Pakcik tahan dah?? Ni as bawak buah strawberi.. Pakcik : Terima kasihla, letak aje tepi tu, takder selera nak makan...
Situasi bagi duit :
As : Moga pakcik cepat sembuh (salam hulur duit) Pakcik : Ye terima kasih la (ambik duit letak bawah bantal)
Ust Zakaaria cakap, orang sakit nih, memang takde selera nak makan, tapi kalau kiter hulur duit dia takkan tolak...hehehe maybe..
------------------------------------------------------------------------------------------
Ok saya demam, saya mah…

Persiapan

Assalamualaikum
Kepala masih pusing, demam ringan masih belum hilang ( saya suka!!!! ) (^^)
Tinggal 3 hari lagi nak masuk 2011.
Majlis resepsi perkahwinan masih belum setel. Tanpa saya tidak mengapalah kot. Saya tidak larat nak hadir.
Terdengar bebelan ibu, saya kena hadir juga kalau tidak macam mana majlis nak berlansung..ye tak?? hahaha....
Owh....unMood AGAIN
Berat hati saya nak tinggalkan, namun kebenaran adalah menyakitkan dan BEST!!! ----------------------------------------------------------------------------------------------
Demam-demam ni, macam-macam saya nak makan....
Apa yang saya nak makan?? Mari saya buat senarai :
Tomyam campur tanpa daging - malam tadi da makan tp lupe pesan taknak dagingSup cendawanSpagettiSponge cakeABC kurang manis yang banyak bahannya taknak nata de cocaBurgerUdang butterikan ( masak stim, bakar, ) - ni ibu dah buatkan sebelum demam tapi nak lagi
Itu saje kot buat masa ni....

Ibu kate sabar yer manje, minggu ni kiter jumpa. Tapi saya nak balik jumpa abah....…