Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label Rasulullah tauladan sepanjang zaman. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Rasulullah tauladan sepanjang zaman. Papar semua catatan

Siapa contoh tauladan anda?

Assalamualaikum...

As tidak tahu rupanya as tidak tahu..

Itu lah apa yang abah bagitau setiap kali as bising-bising tentang macam-macam hal

Abah dan mak adalah contoh tauladan paling dekat.

Kemudian dari mak abah, turun pula tengok keluarga abang-abang as.

Kemudian dari situ as pandang ke kiri dan kanan, as tengok tauladan dari keluarga pakcik & makcik as

Kemudian as pandang sebelah rumah as tengok tauladan keluarga jiran-jiran as

Masih tidak cukupkah lagi?

Tauladan Rasulullah dan para nabi telah as pelajari sejak dari kecil lagi..

Tapi kenapa???

Kenapa as tidak mengikut semua tauladan yang baik dan masih menjurus kepada keburukan?


Sebab gelojak hawa nafsu..memperlihatkan semua yang buruk itu INDAH


Ya Allah, kuatkan lah hati as ini..


Lindungilah diri as, kaum keluarga as dan juga sahabat handai as daripada godaan syaitan dan juga hawa nafsu sendiri...


As akan cuba jadi seorang yang lemah lembut,
As akan cuba jadi seorang yang tidak mudah naik darah
As akan cuba jadi seorang yang COOL
As akan cuba jadi seorang yang rajin...buang SIFAT MALAS...

MALAS---> kak saadah dan housemate yang lain risau akan sifat as ni....

tapi tak tahap kritikal lagi....as tak suka tau buang sampah ikut dan...atau malas mandi, atau malas basuh baju...euwwwww

as tak tahap yang itu lagi tau....(^^)

---------------------------------------------

Gambar ni sekadar hiasan yang mungkin tidak bermakna buat anda..tapi as saja letak kepada mereka yang mungkin belajar daripada tauladan...

Oh yer..pakai tudung tak perlu kena tengok contoh orang yer...

Sebab ia salah satu undang-undah Allah, tiket masuk ke syurga

Kat Malaysia pun ada undang-undang nak bawak kenderaan kan?? kalau tak ikut... kena denda, masuk penjara..

Allah pun dah letakkan hukuman kepada mereka yang langgar undang-undangNya..

Akhir kata.....
contohilah akhlak dan tauladan yang baik....jika kita ikut rasa binasa, ikut hati mati, tapi ikutlah perintah Allah dan Rasul maka selamatlah dunia akhirat..insyaAllah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...