Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel design baju nikah kahwin

Design baju nikah dan sanding Cinta Hati As part II

Assalamualaikum
Selamat pagi ahad semua (^^)/
Alhamdulillah as dan cinta hati da pergi beli kain untuk baju nikah dan sanding sebelah dia (baju bertandang)...
Belah as nak sewa aja sebab dekat kami nak pergi ukur..belah dia jauh so kena buat siap-siap kat bangi.

Persiapan untuk membuat baju nikah sanding
Macam B2B lain, as ni sangat-sangat la tak pandai nak pilih kain dan design yang as nak.... Jadi as pun buat rujukan internet dan tanya-tanya juga kepada kawan-kawan yang lain..
Apa yang as buat sebelum cari kain?
1. Sediakan bajet : bajet as RM 500.00 untuk 2 pasang baju L/P
- as over bajet okeys (~~)/ korang kena sediakan sekurang-kurangnya RM 700.00 untuk 2 pasang baju L/P
- patutnya cukup jer RM 500 untuk dua pasang L/P tapi sebab as pilih kain yang bermutu skit...tu over..
2. Cari designer/tailor
- as pilih seorang designer baju ni berdasarkan kepandaian dan keramahan dan pastinya sebab kawan-kawan as dah ramai yang buat dengannya untuk baju nikah lelaki perempuan.
- sebelum beli …