Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2012

Tips Putihkan Gigi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Pembaca Cinta Hati As

Sihatkah anda semua pada hari ini? Sudah habiskah ganti puasa?

Hari ni as pergi cuci gigi atau dalam bahasa omputih scaling gigi dengan rumate tercinta. Tahu tak scaling tu aper? Bukan pergi jumpa doktor gigi minta dia beruskan gigi tapi dia guna satu alat macam gerudi..tapi bukan gerudi untuk cuci kotoran degil celah gusi...

Sakit??

Erm.....yerp bagi as, sebab tu as buat 6 bulan sekali ajer..hahaha..orang lain mesti wat sebulan sekali ajer..
darah banyak keluar sampai muntah as...hahaha

Tapi kejap ajer..pas kumur-kumur ok la..

Cantikkah gigi as?? Erm entah, rasa tak cantik tak putih...biasa-biasa ajer cam gigi kucing...nyawww...haha


Macam mana anda putihkan gigi? Dengan berus ajer tak cukup untuk putihkan? Rasa macam iklan ubat gigi tuh menipu belaka. Macam-macam dah as pakai tapi tak putih pun. ;(

Ada akak senior kata gigi kuning itu lagi kuat.. betulkah?? tak mau..as mahu gigi putih dan kuat..huaah..

Tips yang as jumpa untuk…

Makan Itu Satu Ibadah

Assalamualaikum
Sudahkah anda makan pada hari ini?
Memang tak dinafikan jarang ada orang tak lupa makan...memang payah nak jumpa orang lupa makan..bagaimana pula dengan solat dan amal yang lain?.
Apa yang as cuba sampaikan hari ini lah, sifat malas untuk makan. Hal ni terjadi pada diri as sendiri. Mungkin ada juga dikalangan pembaca yang rasa malas nak makan.
As baru sedar sebenarnya makan itu juga satu ibadah. As memang kuat makan tapi ada satu-satu masa as tak makan sebab as malas. Tahap malas makan tu sampai memudaratkan diri As, dan akhirnya as jatuh sakit. Malas makan tu sebab malas nak masak dan malas nak pergi beli makan. Terukkan perangai tuh??? hehehe...walau dah ada servis hantar makanan ke rumah pun as malas lagi?? ish-ish...sangat tidak comel berperangai seperti begitu.
Namun bila as dah tak mampu nak gerakkan badan sebab sakit perut yang teruk, baru as sedar as silap..ia bukan sahaja menganggu pembelajaran dan mood as malah ia turut mendatangkan kesan dalam ibadah solat.