Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2012

Dutch Lady Chocolate Drink

Assalamualaikum semua (^^)/
Bagaimana dengan puasa anda pada hari ini? Sahur tak? Jangan malas sahur, ok?
As walau malas macam mana pun, as akan pastikan sahur tidak tinggal. Bukan kerana as terlalu suka makan ;p tapi as jaga kesihatan badan, dan as ingin pastikan as mampu untuk menjalankan ibadah puasa dengan baik tanpa sebarang gangguan yang tidak sepatutnya. 
Sebelum tidur malam, kalau as malas nak masak nasi, Kak Saadah akan pergi masakkan. Tengok betapa sayangkan rumate as pada. Kak Sa'adah salah seorang pencinta hati As. Tapi selalunya as takkan bagi dia masak. hahaha..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ok berbalik pada tajuk Dutch Lady Chocolate Drink. Lama sangat as cari produk ni dalam bentuk susu tepung. Selama ni as akan beli susu kotak. Tapi tak tahan la kan. As da rajin minum, kalau beli satu paket tu sehari boleh habis 3 kotak terus. Sebab cucuk straw dan masuk mulut, slurpp..slurpp habis sekotak…

Siapa tak pose tak boleh raya

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat pencinta hati As (^^)/
Sihatkah anda semua?
Bagaimana pula dengan ibadah puasa anda? Pasti perut anda sudah mulai biasa tidak makan siangkan??
Mengaji dah khatam? As belum habis lagi. Sikit lagi
Dah beli baju raya? As tak beli, harapkan orang bagi aje kalau ada...anda ada nak bagi as baju raya?? ;p
Kuih tahun ni banyak tak? As tak banyak, sikit aje setakat syarat aje, supaya ada la benda nak dijamu pada saudara-mara bila datang berkunjung nanti. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tetiba teringatkan aliya dan anak buah lain yang dah petah berbicara.
Siapa tak poce??? As bertanya pada anak buah as...masing-masing tunduk malu-malu miaw...
Siapa tak poce takleh raya dan tak dapat duit raya tau...as cakap
Tapikan bila as fikir balik, yang mana lagi penting untuk disambut puasa atau raya.
Jawapan dari Kak Saadah : Dua-dua penting, kalau kita kata puasa penting, raya juga penting, kala…

Mimpi dengar lagu

Assalamualaikum,
Salam Ramadhan yang ke-12 kepada pembaca blog Cinta Hati As.
Adakah anda cinta pada As?? Hehehe
Hari ni walaupun as kunci jam 430 pagi, tapi mata mengantuk sangat maka As hanya dapat bangun solat sunat jam 5 pagi. Lepas sahur dan mandi subuh as cepat-cepat solat subuh pulak.
Dalam kesejukan pagi, mata kembali mengantuk dan mahu masuk tidur. Dari atas katil as ternampak housemate yang bagus si Maisa, telah bersiap melangkah keluar rumah untuk pergi lab pada jam 6.30...bagus sungguh Maisa. Dah la berbuka malam semalam dia belanja besar. Kenyang sampai ke pagi. Alhamdulillah.
Mata terus terpejam dan bermimpi Terasa macam realiti, pergi ke satu tempat. Ini campaign kah?? Waktu solat dah tiba, air pula tiada disitu. Berlari-lari mencari bilik air untuk mandi dan wuduk bagi solat berjemaah. Masa hampir tamat. Sungguh penat berlari berebut-rebut dengan rakan-rakan lain. Ternampak orang-orang besar UKM turut datang mencari bilik air untuk wuduk jugakah? Ah...tidak peduli...s…