Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2011

Doa Ibu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua
Hari ni tajuk al-Kuliyyah TV3 ialah Doa Ibu.
Sebak rasanya dalam hati As apabila mendengar mustajab doa seorang Ibu yang begitu penuh kasih sayang akan anak-anaknya.
Pernah as terdengar mak menangis dalam doanya pada satu malam yang hening dan semua orang telah dibuai mimpi.
Antara doa mak yang as terdengar ialah memohon merayu kepada Allah untuk kesejahteraan anak-anak, diberi petunjuk ke jalan yang benar, diampunkan dosa-dosa dan dilindungi daripada malapetaka buruk dan juga dijauhkan daripada orang-orang yang berniat jahat.
Suasana sunyi sepi itu membolehkan suara halus mak sampai ke telinga as sehingga as menangis dari kejauhan.
Oleh hal yang demikian, as sangat sayang akan mak, andai ada tersalah perkataan atau perbuatan dengan segera as cuba berbaik semula dengan mak. 
as dan mak
As rasa simpati dengan Kak Ela yang sudah tidak ada mak. As selalu baca status FB kak ela tentang rindunya pada emak.
Maka ini satu buat pengajaran pada as sup…

Makan Marshmallow time demam

Assalamualaikum.....


Hari ni alhamdulillah as kena demam selesema....tapi mujur tak batuk...kalau tak memang tak dapat nak tahan sangat...rasa macam kena asma.
Pagi ni malas nak ikut kengkawan pergi PTSL...hanya mahu duduk dirumah. Kalau masuk PTSL, pasti selesema makin teruk...malam tadi pun tidur tak lena....
Sekarang harap dah ok walau kepala rasa panas sikit.. dan macam ada terdengar bunyi buzzz..buzzz...
Masa demam ni mula teringin nak makan marshmallow... maka adala sebotol marshmallow di tepi ni...
Dulu pernah jer wat marshmallow, tapi dah malas boleh tengok gambar di link ini.
Badan rasa penat nak tertido...ngantukk...
Malam ni nak pergi penutapan pesta konvo UKM...tak sabar nak konvo tahun depan..insyaAllah
Semoga as cepat sembuh dari kena selesema...doakan as kawan-kawan (~~)/ sretttt...sretttt

Ko Ko ni Ru Yo

Assalamualaikum

Hari ni hari yang mendebarkan....as tengah menunggu untuk berjumpa dengan seseorang yang amat penting bagi as...

Dah sampai tapi dia tak sampai lagi....hurm...

Tengah tunggu-tunggu abah call, abah duk tanya orang tu la, orang ni la....tapi saya tiada mood nak bercakap pasal mereka-mereka itu semua. Saya dalam kegelisahan sekarang ni....

Ya Allah permudahkan segala urusan hambaMu ini...

Terima kasih abah sebab rajin call as pagi-pagi...kalau tak abah mesti mak...

Saya rasa sungguh bahagia mempunyai ibubapa seperti anda semua...

Lagu di atas buat mak abah di pagi ini....tapi saya yang akan wakil nyanyikan....

war..war..war...(^^)/



Cuaca Mendung, Hati DupDap

imej terjumpa di rumah pakcik google



Assalamualaikum....
Sudah selesai puasa 6? Sudah selesai puasa ganti? 
Petang ni as masak simple saja untuk berbuka puasa dengan Kak Saadah. Telur goreng yang ditumiskan dengan air asam bersama lobak merah...bagi pedas sikit letak cili api ketuk-ketuk...hehehehe. Sebagai penambah selera as goreng ikan masin bulu ayam berserta bawang besar dan cili kering....macam mana ada terliur tak???  oppsss....air liur dah meleleh.......
Cuaca petang ni seperti sebelumnya mendung....tertiba teringat ayat kasanova, hari ni cuaca tempat awak mendungkan?? macam mana awak tau ?? saya tau la....( dalam hati kasanova--- yerla awek aku seorang lagi duk kat kawasan engko jugak)..

Hati menjadi dupdapdupdap....
Esok macamana...tak tau la....agak-agak kena marah kah? Ya Allah permudahkan urusan hambaMu ini pada hari esok dan mendatangnya...
Ok nak pergi prepared sebelum kena marah...kalau tidak memang salah ko sendiri As...
(^^)/ kengkawan doakan As ya...

Love Story by As

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera
Setiap orang ada love story sendirikan???...Hari ni as nak bercerita tentang cinta AS.

Kebanyakkan kengkawan as dah muak dengar cerita cinta as, kali ni as nak bagi pembaca My Idea lak muak atau meluat bila tahu cerita ni...
Macam mana nak mula?
Bila as mula jatuh cinta?
As tak ingat, sejauh mana as pernah bercinta? As tak ingat juga.
Berapa kali banyak as bertepuk sebelah kaki? Rasa banyak kali juga.
Berapa banyak lelaki yang pernah ucapkan Saya cintakan As? Rasanya tidak ada...
Sebab kalau adapun as rasa mereka hanya boring dan bosan jadi diorang cakap jela pada sesiapa lebih-lebih lagi pada as.
Kenapa As?
Sebab as budak cengengen...kuat nangis, kuat pula merajuk, ngada-ngada.
--------------------------------------- Masa sekolah dulu as pernah suka pada seorang budak. Tak ingat la apa yang spesel pasal budak tu, dan as dengan berani bagi tau as suka dia.Dia hanya mengangguk tanda faham...dan kami buat bodoh masing-masing...as lak terus lari taknak jumpa dia m…

Entri Subuh hari

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarokatuh......
Ini entri sebelum masuk waktu SUBOH (@@)/
As terbaca satu info ini mengenai cara kita beri Salam
Sebenarnya as dah lama tahu, cuma tidak secara detail dan tidak pula mengkajinya dan menanya lebih lanjut kepada ustaz as.

Copy and Paste
JANGAN GUNAKAN PERKATAAN "SALAM"

بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

SIAPA YANG MENGGUNAKAN PERKATAAN "SALAM"? apakah maksud disebaliknya??

Maka berpalinglah (hai Muhammad) dari mereka dan katakanlah:"Salam (selamat tinggal)".

Kelak mereka akan mengetahui (nasib mereka yangburuk). (QS. 43:89)

baik gunakan,,,ASSALAMUALAIKUM atau ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH HIWABARAKATUH...

Ilmu utk dikongsi bersama. Sekadar peringatan untuk semua rakan-rakan muslim yang lain.

Pagi semalam saya dengar radio ikim (91.50 fm). Ustaz Zawawi ada cerita tentang sunnah Rasulallah s.a.w. Antara yang dibincangkannya ialah tentang bab cara memberi salam.

Menurut us…

Saat gembira berhari raya

Assalamualaikum...
Sudah puasa sunat syawal kah anda??? (^^) Bagi yang perempuan kena wat yang wajib dulu...ngeh..ngeh...Inshaallah hari ni masuk hari ke2.
Raya tahun ni sungguh meriah, yerp...balik dari melaka-johor hari tuh rumah saya sentiasa didatangi sanak saudara...kengkawan bagaimana?
Mesti samakan? Teringat kata-kata pakngah bila ada orang beri salam luar rumah, dia cakap camni....
MASUK, SALAM, KELUAR
hahahahaha.....bukan aper, dia kate kuih muih tak penting sangat tapi dapat bersua muka tu yang penting...
Duit raya pun penting gak PAK NGAH...hehehehe ;p
Bawah ni gambar-gambar saya beraya bersama keluarga di Melaka.
dengan baby Ainul Sufiyah...yer...blue-blue
The ladies only...wah-wah rumah Melaka - rumah pak ngah....
di atas tu mana gambar paling cumel - saya kah?? hahaha takyah perasan ko as...
Disini saya nak ucapkan terima kasih kepada kawan-kawan yang lama dan juga baru kerana sudi datang beraya ke rumah saya.
Terutama kepada sahabat lama dari Kelantan, sampai sesat nak pergi rumah …