Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label Semangat naik komuter. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Semangat naik komuter. Papar semua catatan

Balik Rumah

Ok, ini cerita pasal hari aku nak balik rumah aku di bangi. Aku dah siap-siap beli tiket 2 hb Ogos 2009 jam 3 petang, bas metro. Kali ini aku tengok tiket tu beribu-ribu kali. Taknak pisang buah 2 kali. Kenapa ? faham sendiri ok.

Aku naik bas macam biasa. Aku jangka kan aku akan sampai pukul 5 petang. Tapi tanpa di sangka akan berlaku trafic jam di 2 tol sebelum sampai ke KL. Huhuhu, tensionnya. Rasenya ini first time sebab ye la, mana ada musim cuti lagi minggu ni, apatah cuti raya lambat lagi. Ok takperlah. Sampai di Titiwangsa jam 530 petang. Aku dah jamakkan solat, so takde masalah dah. Kemudian aku naik LRT ke bandar tasik selatan. Takder masalah lagi, tapi aku dah jangkakan aku ader masalah waktu naik komuter ke UKM. Walaupun aku beli tiket dengan cepat, tapi aku hanya dapat naik komuter yang ketiga.

pandang kanan

pandang kiri

Aku bagaikan berada di lautan manusia. Waktu nak naik komuter yang pertama, seorang negero yang bertubuh besar boleh jer tolak aku ke tepi, padahal aku dah dekat pintu. Lastly, aku mengalah sebab dah padat sangat, taknak la dah la ramai lelaki. Macam-macam boleh terjadi. So aku lepaskan. Lebih kurang 5 minit kemudian datang lagi tren, nasib aku pun seperti sebelumnya. Tren kedua pun sesak seperti yang pertama. Aku tension gak, tapi kena sabar. Dalam masa yang sama aku sempat ambil video dan gambar.


Setelah 5 minit berlalu, tren ketiga pun sampai. Aku cakap kali ini aku mesti naik, so aku pun duk depan sekali, taknak dah mengalah. Bila buka je pintu ramai yang keluar. Orang yang naik pun dah tak ramai, so dah takder sesi tolak menolak. Beria-ia je aku beratur dengan penuh semangat. Hahahaha....hidup dengan penuh semangat.

video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...