Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label ancaman. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label ancaman. Papar semua catatan

Rajin As

Assalamualaikum...

Wah rajin tul as arini...siapkan paper sambil dengar lagu KPOP dan makin lolipop...

Hari ni ingat nak siapkan kerja di library sampai kul 7..wah mampukah??

gambar dari Ekimkee
Takper-takper kuatkan hati semalam pun dah jumpa doktor ubat penyakit malas nih...hahaha

Oh rasa berdebar-debar lak nak jumpa penyelia sok...dah ler garang-garang...kecut perut guayy..

Makcik cakap kalau nak jumpa penyelia baca Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabir banyak kali...

Dup dap dup dap...

Saya ada sindrom takleh jumpa penyelia...kalau jumpa penyelia mesti rasa sakit perut...

Kalau tak jumpa lagi teruk tak siap ler tesis saya...wahh....

enggak mau....

nak cepat siap...taknak dah duk sini..mau berhijrah ke luar negara cepat....fuhhh...;p

Love Story by As

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Setiap orang ada love story sendirikan???...Hari ni as nak bercerita tentang cinta AS.


Kebanyakkan kengkawan as dah muak dengar cerita cinta as, kali ni as nak bagi pembaca My Idea lak muak atau meluat bila tahu cerita ni...

Macam mana nak mula?

Bila as mula jatuh cinta?

As tak ingat, sejauh mana as pernah bercinta? As tak ingat juga.

Berapa kali banyak as bertepuk sebelah kaki? Rasa banyak kali juga.

Berapa banyak lelaki yang pernah ucapkan Saya cintakan As? Rasanya tidak ada...

Sebab kalau adapun as rasa mereka hanya boring dan bosan jadi diorang cakap jela pada sesiapa lebih-lebih lagi pada as.

Kenapa As?

Sebab as budak cengengen...kuat nangis, kuat pula merajuk, ngada-ngada.

---------------------------------------
Masa sekolah dulu as pernah suka pada seorang budak. Tak ingat la apa yang spesel pasal budak tu, dan as dengan berani bagi tau as suka dia.Dia hanya mengangguk tanda faham...dan kami buat bodoh masing-masing...as lak terus lari taknak jumpa dia melainkan  ada urusan penting dengan dia (kami satu team). Kemudian kami telah tamat belajar dan membawa haluan sendiri.

As hampir lupa pada dia, sehinggalah satu hari no telefon tidak dikenali muncul diskrin henset tua as.

Apabila jawab panggilan tersebut terdengar suara lelaki....oppssss tukar mode: GARANG-DEFENSE

AS : Siapa ni nak cakap dengan siapa?

PEMANGGIL :Nama saya senget

AS : Senget yang mana satu? -ye dalam hidup saya ada 3 orang sahabat yang saya panggil senget...

Rupa-rupanya budak yang saya suka satu masa dahulu.

Kami berbual lama dan dia ingin pergi ke rumah saya.

Hurmmmm....saya rasa tidak sabar berjumpa dengan dia. Makin gemukkah dia??

Hari dinanti telah tiba, dengan penuh kesabaran dia mencari rumah saya dalam hutan belantara. Sangat kesian sampai sesat.

Setelah dia pulang, saya bertanya kepada hati saya.

Hati As, masih suka pada diakah?
ada rasa sayang pada diakah?
apakah kata hati dia?



As rasa perlu tahu isi hati dia, maka as mesej dia. Dia cakap dah lama ada hati pada as, cuma tak pandai bercinta-cintan....

Dia tanya as suka dia lagi? Apa patut as jawab??

Nak cakap macam ni ker ----> yer..yer sangat suka awak...awak jer jual mahal dengan saya....

hahahah

As tak cakap camtu ---> ye suka tapi takderla sampai suka sangat, sebab dah lama sangat tak jumpa, sampai hampir lupa siapa awak.

Saya tak boleh suka-suka sangat nanti saya sakit hati...hehehehe...


Adakah saya akan mula mengusik hidup dia seperti zaman sekolah dulu???

Tidak saya tak buat dah, sebab saya tak tahu sejauh mana saya suka dia seperti dahulu.

Apa yang pasti, dia kerap sms pada saya...

Apa ni??? Satu lagi permainan kasanova?

Saya rasa saya sudah cukup.

Kepada mereka yang saya removekan dari FB, saya minta kamu berhenti meng'add'kan saya.


Saya rasa sakit untuk melepaskan kamu
tapi
Sakit lagi saya jika saya terus lihat kamu


Kenapa kamu hendak menjilat balik ludah kamu sendiri, bukankah itu kotor? Sesungguhnya kamu memang tidak tahu malu dan pengotor.


Maaf dengan kata-kata ini...saya sudah beri amaran, jika anda sudah tidak ingin berkawan dengan saya sila jangan ambil tahu lagi pasal hidup saya.

Saya sepatutnya ucapkan TERIMA KASIH banyak-banyak pada kamu kerana pengalaman berkawan dengan kamu membolehkan saya berhati-hati untuk berkawan dengan orang lain.


Baru-baru ni jumpa seorang lagi orang macam kamu. langkah terbaik taknak "KAWAN"...


OK sampai sini saja kisah cinta As...tapi takderkan as cakap cinta???

Heheheh


Sakit hati kerana manusia tidak berbaloi, tapi sakit hati kerana tidak menghargai kasih sayangNya itu lebih menakutkan.

Cabaran

Assalamualaikum...

Tertiba rasa tercabar dengan seorang manusia nih...

Tapikan bodohkah untuk mencabar manusia nih???

Perlukah saya mencabar kesabaran saya???

Ini bulan puasa...bulan yang mulia...

Saya rasa saya perlu bersabar dan bersabar sampai bila-bila

Kemarahan ada batasnya

Tapi saya yakin saya boleh atasi kemarahan itu jika saya melupakannya

Tapi saya dinasihatkan jangan melupakan semuanya

Supaya ia dijadikan iktibar dalam hidup

Saya dianggap bertuah kerana ada pengalaman itu..

Orang lain mungkin terlena dibuai mimpi indah tanpa menyedari virus ini

Oh..saya sangat trauma

Pada siapa saya nak salahkah ?

Pertama pada diri sendiri saya yang sengaja terlena

Kedua pada manusia ini yang telah saya beri banyak peringatan

Saya lepaskan

Tapi saya tetap takkan lupakan

Supaya saya lagi berhati-hati dengan manusia jenis ini

Fuhhh...manusia jenis ini sungguh ramai rupanya....realiti bukan fantasi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...