Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel suka-sukanya hati dia....

Ya Allah

Assalamualaikum...

As berasa sedih sangat....banyak benda yang mengecewakan diri as. Antaranya apabila orang yang as hormatkan mendoakan as agar as keseorangan seumur hidup. Apa dosa as pada anda?

Apa hak anda untuk mendoakan as sedemikian kali? Kerana anda bergaduh dengan orang lain, apa kaitan as dalam perbalahan itu?

Jangan buat mak abah as menangis dengan doa anda. Walau abah tidak bercerita, tapi as masih ada orang lain yang memberitahu perkara yang sebenar.

Jika as jumpa anda, as nak tengok adakah anda akan masih pandang muka as nih?

Bak kata mak, kita hidup atas dunia tak selamanya akan senang jika kita mendoakan agar orang itu musnah...sebab dalam hal pergaduhan ini, as memang tidak ada kaitan sedikit pun melainkan pertalian darah...

Mujur as ada mak abah yang sangat cekal dan tabah.

Sejak dari kecil lagi anda suka memandang rendah pada as, tapi as sebagai anak, as sikit pun tak merasa hairan, kerana anda bukan mak abah as...

Mak abah as adalah yang terbaik dari anda...merek…

Harta Orang Harta Ku Jua

ambik dari pakcik google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera pembaca My Idea.

Harta orang harta ku jua...


Masa kecil-kecil dulu, mak abah dah ajar jangan suka mencuri hatta menggunakan barang orang lain tanpa izin tuannya. Tapi rasanya masa kecik dulu tak faham-faham jugak, bila dah besar gajah ini baru faham maksudnya.

Post ini ditulis berdasarkan kejadian tengah malam tadi...dan kejadian sebelum-sebelumnya.

Dalam mata sedang baru terlena, tiba-tiba masuk panggilan yang tidak dikenali. Apabila diamati rupanya panggilan dari sahabat lama. Saya tahu dia menggunakan telifon ofis. Uhh..cukup pantang saya...dan saya telah menegurnya dengan cara berhemah...- akibatnya dia dah tak sms saya...marahka?? sori =)

Hidup ini saya amat takut jika saya menggunakan barang orang lain tanpa izin mereka. Maka, sudah jadi lumrah kita akan minta halalkan semua benda yang kita pakai.

Mari kita baca post fahrain tentang manusia yang tidak amanah atau tidak JUJUR- sila kelik

Ok, jumpa lagi kengkawan, arios

Wassalam




Hurey...

Salam sejahtera semua....

Yep...yep...hurey!!!.( 3 kali okey)

Alhamdulillah bersyukurku ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya kerana aku dah berjaya habis mengajar tutorial semalam.

Harini aku akan pulang ke rumah ibubapaku..:p. Wah..wah tak sabarnya. Aku rindu gile nak jumpa dengan mak abah. Rasa dah lebih sebulan tak balik kot. Dah tak ingat bila last aku balik.

Aku nak jumpa dengan ahli keluarga kami yang baru jugak. Siapa tu??? ;p Muhammad Faris Azaim. Hehehe....yerp..lelaki...lelaki yang dah lama aku tunggu-tunggukan. Penantian selama 9 bulan 10 hari akhirnya terjawab....;p

Owh yerk...kenapa aku balik ?? Sebab aku akan mulakan cuti midsem....aku kan pelajar...so ada ler cutinya...

============================================================

Cukup pasal percutian aku...nanti aku sambung balik lepas abis cuti..

Sekarang ni aku nak citer pasal hadiah. Bukan pasal birthday aku..tapi pasal souvenir dari aishah hehehe...

Aku sangat-sangat terharu sebab dia takder duit sangat tapi dia …

Tiket

tiket balik rumah kiter....ye sampai depan rumah kiter terus...;p

Salam sejahtera semua....

Hari ni aku bangun awal pagi ( takder la awal sangat lam 630 pagi) untuk bersiap-siap pergi KL. Hehehe buat apa? Aku gi titiwangsa jer. Beli tiket balik kampung.

Aku pun bersiap-siap cam nak g dating ( wah2....padahal pakwe pun takder ;p). Sampai je kat stesen komuter UKM, kaunter lak tutup. Kena beli tiket kat mesin lak. Tapi aku tak bawak duit syiling yang banyak dan duit kertas singgit pun takder. Nak tak nak buat-buat beli roti kat kedai sebelah. Asalkan dapat pecahkan duit RM10. Tapi mesin tu degil tul, nak gak duit syiling. Teringatkan Aini yang nak ke komuter gak, so aku pun tunggu dia.

Dari jauh aku nampak Aini jalan-jalan naik bukit. Aku pun tersengih-sengih. Tapi hampa bila dia pun takder gak duit syiling. So, kami buat tiket 2 haluan, harap-harap mesin tu nak duit kertas bila sampai kat kami.

Dalam menunggu giliran nak beli tiket tu, ada la foreigner yang tak der duit syiling ketika beli…

My Immortal

Setelah sekian lama, akhirnya aku boleh kembali letak video lam MyIdea...@>--..sukanya...
Terima kasih kepada pusat komputer dan technician yang bersusah payah menaik tarafkan server di FTSM ni....

Waktu ni aku tengah layan video clip ni, so aku letak je la dalam blog ni. Ok...



I'm so tired of being here, suppressed by all my childish fears
And if you have to leave, I wish that you would just leave
Your presence still lingers here and it won't leave me alone

These wounds won't seem to heal, this pain is just too real
There's just too much that time cannot erase

When you cried, I'd wipe away all of your tears
When you'd scream, I'd fight away all of your fears
And I held your hand through all of these years
But you still have all of me

You used to captivate me by your resonating light
Now, I'm bound by the life you left behind
Your face it haunts my once pleasant dreams
Your voice it chased away all the sanity in me

These wounds won't seem to heal, this pain is j…