Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel tetiba terasa hati....hahaha

Kawal hati yang merajuk

Assalamualaikum
Ini entri untuk pujuk hati yang sedang menangis....
Tak tahu macam mana nak pujuk hati as yang terluka, merajuk, sedih dan merindui.....
As di ajar kalau as rindu pada cinta hati as, sampaikanlah al Fatihah kepadanya, walaupun mereka masih hidup yer...
Kalau as pulak tengah merajuk...better takyah la cakap banyak-banyak, as lagi suka ambil bantal menangis sampai tertidur...
Akak pernah ajar as kalau sedih sangat, bacalah Quran, solatlah hajat dan tahajud minta doa dengan Allah supaya hilangkan kesedihan di hati as...
Waaaa....as rindu dengan akak.....
Kalau aishah pula kalau as nangis kesedihan, aishah akan kata...takper acik dont worry its small matter aja...jom kita jalan-jalan hiburkan hati....ya...kami jalan-jalan..tapi as dengan mata bengkak....
Oklah.....letak sikit lagu sedih....harap esok hati yang sedih kembali ceria :'(


Everybody want happiness
Nobody wants pain
but we can't have a rainbow
without a little rain




Isu air tahun 2013

Assalamualaikum
As kalau boleh nak letak tajuk gempak lagi, tapi atas beberapa faktor menghalang as berbuat demikian.
Hurmm....Ya Allah berilah kesabaran kepada As dan adik-adik as.
Sudah lebih seminggu takder air di rumah kami. Masalah berpunca daripada tekanan air yang rendah dan pam apa tah tak dapat salurkan air ke tangki apartment kami.
Dah la air takder, lepas tu kami dapat notis, bil air naik dan kami juga diminta oleh pihak pemaju membayar baki bil air dari bulan Julai.
Ini tidak adil....rumah kami tidak pernah miss bayar bil, yang dah lepas tu lepas la...ni rumah kami tak kuat guna air tapi jumlah bil setiap bulan mesti lebih RM10.00 kalau dah naik lagi, mesti next bil akan cecah lebih RM 20.00 .
Hal ni membuatkan satu apartment kami mengeluh dan tertekan lagi-lagi keluarga yang ada anak kecil.

Alhamdulillah ada air

Tapi alhamdulillah ada satu paip air dekat dengan Rumah Sampah berfungsi dan membekalkan air kepada semua orang.
Maka, pagi ni kami konon-kononnya nak bangun jam …

Moody pada saat terakhir Ramadhan

Assalamualaikum........................................................
Allahu Akhbar
Kita dah masuk ke fasa terakhir di bulan Ramadhan dimana seluruh umat Islam mengharapkan akan bertemu dengan malam Lailatul Qadar.
Apa itu malam Lailatul Qadar? Malam yang lebih baik dari 1000 bulan, (kiranya jika kita beribadat pada malan itu, akan dapat pahala amalan seperti seribu bulan) dan turunnya ayat al-Quran....
mari kita baca selanjutnya...(^^)
Copy paste dari Wiki yer.....as tak rajin nak taip semua...(^^)
'Lailatul Qadar (Bahasa Arabلیلة القدر‎) adalah satu malam yang khusus terjadi di bulan Ramadhan. Ayat al-Qur'an diturunkan pada malam ini. Malam ini disebut di dalam al-Qur'an dalam surah Al-Qadr, dan ia lebih baik daripada seribu bulan.
Saat pasti berlangsungnya malam ini tidak diketahui namun menurut beberapa hadis, malam ini jatuh pada 10 malam terakhir pada bulan Ramadhan, iaitu pada salah satu malam ganjil yakni malam ke-21, 23, 25, 27 atau ke-29, ini adalah pandanga…

Mahkamah Akhirat

Assalamualaikum...
Entri ni di taip khas buat peringatan diri as dan juga pembaca blog Cinta Hati As.
--------------------------------------------------------------------------------------------- Kehidupan seharian as memang tidak lari kalau as tak membuat salah...
Sebelum tidur akan berfikir apa dosa as dah buat sepanjang hari ni...
Ya Allah, kalau boleh as tak nak dah buat macam tu lagi untuk esok hari..
As harap sangat-sangat, kepada sahabat-sahabat as supaya dapat jaga pergaulan kita seharian.
As cuba untuk menjadi orang yang menjaga Islam, as sangat-sangat tak suka kalau orang bergurau yang melampaui batas. As dah cakap awal-awal lagi...
Tak nampakkah reaksi muka as yang rasa nak nangis...kadang-kadang yer mungkin anda tengok as gelak sama, tapi as menepis bukan?...as ada cakap jangan bukan?...
As bukan orang yang suka-suka untuk putuskan hubungan silaturrahim, tapi jika perhubungan itu melangkaui batas yang telah ditetapkan oleh Islam, as rasa tidak salah untuk putuskan hubunga…

Membawa diri lagi

Assalamualaikum...

Agak terkecil hati dengan kata-kata seorang.

As rasa macam as sahaja yang lebih-lebih..

As rasa macam as sahaja yang berusaha

As rasa macam as ni sahaja bertepuk sebelah tangan...

As merintih merayu dengan Allah untuk diberi kekuatan hati

As menangis mengadu dengan Allah untuk dipermudahkan segala

As menangis kerana as tidak tahu macam mana nak handle

As tak tahu apa yang as tak tahu,

As dah cuba sedaya upaya untuk menjadi yang terbaik

Tapi as masih di pandang mudah sahaja..

As rasa nak bawa diri lagi

Ke mana distinasi kali ini untuk pergi?

Tapi bila teringatkan mak abah yang mencari as, tak sampai hati untuk diamkan diri



Surat Buat Diri As Sendiri
As ingat tak kata-kata ni....

Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan.

MANUSIA..... boleh membentuk SERIBU kata-kata, SERIBU bahasa,

Namun, ia tidak dapat memperlihatkan UNGGULnya perasaan...

Jangan sedih as....

Sabar...sabar..sabar...

Jika sudah sampai tahap tidak mampu untuk bersabar lagi,…

Menyesal

Assalamualaikum

Semalam, merajuk dengan abah....

As tak tahu abah tengah stress jadi semalam as tak tahan hati dan sensitif tak bertempat....sedih jugak la.

Andai abah buka dan baca blog as sekarang ni, as nak minta maaf sangat. Memang as nak telefon abah dan minta maaf tapi as takut tak tercakap tapi dengar esakan tangisan saja.

Tadi mak telefon, pujuk as...sebenarnya as pun bersalah dengan mak juga sebab buat mak susah hati.

As takder la terasa hati sangat dan merajuk tak nak balik...as sajer jer cakap macam tu semalam sebab terkecil hati dengan abah.

As tahu semuanya tak betul.....tapi as saja cuba cari perhatian mak abah...tapi tak kena pada tempat dan masanya kan??

As minta maaf (~~)

Esok as akan balik jumpa mak abah

Harap kita tak kekok....dan buat tak tahu....

As akan fikir balik semuanya.....dan mungkin akan tak nak bincang lagi...




Memudahkan perkahwinan

Assalamualaikum


As bila nak kahwin? itu soalan yang selalu diajukan oleh kawan-kawan yang dah ada anak 2-3 orang dan juga saudara mara..

Bila abang-abang as kahwin semua hadirin akan cakap camni, kenduri as nanti mesti best lagi, meriah lagi, besar lagi....yela as kan anak tunggal..


Hati as -----> SEDIH....

Ramai lelaki yang hadir dalam hidup as cakap...ape mak abah awak nak jual anak ker?

Ok...memang as tak kawan terus dah lepas mereka cakap camtu.


As pun tak suka majlis yang besar-besar, as kalau boleh nak akad nikah pastu buat majlis kesyukuran yang sederhana.


Lepas as terangkan pada makcik-makcik as dan pada kawan-kawan diorang terdiam.

Mungkin diorang fikir kalau buat kecil-kecilan tak cukup la nak bagi tetamu makan, apatah lagi saudara mara pun takkan cukup makan...sebab keluarga as besar...

Hati as ------------> SEDIH


Kawan as cakap, takpe awak nak buat kecilan, tapi awak boleh tahan ke dengan cemuhan masyarakat sekitar? yela, tak macam kenduri kawin orang lain...besar-be…

Ya Allah

Assalamualaikum...

As berasa sedih sangat....banyak benda yang mengecewakan diri as. Antaranya apabila orang yang as hormatkan mendoakan as agar as keseorangan seumur hidup. Apa dosa as pada anda?

Apa hak anda untuk mendoakan as sedemikian kali? Kerana anda bergaduh dengan orang lain, apa kaitan as dalam perbalahan itu?

Jangan buat mak abah as menangis dengan doa anda. Walau abah tidak bercerita, tapi as masih ada orang lain yang memberitahu perkara yang sebenar.

Jika as jumpa anda, as nak tengok adakah anda akan masih pandang muka as nih?

Bak kata mak, kita hidup atas dunia tak selamanya akan senang jika kita mendoakan agar orang itu musnah...sebab dalam hal pergaduhan ini, as memang tidak ada kaitan sedikit pun melainkan pertalian darah...

Mujur as ada mak abah yang sangat cekal dan tabah.

Sejak dari kecil lagi anda suka memandang rendah pada as, tapi as sebagai anak, as sikit pun tak merasa hairan, kerana anda bukan mak abah as...

Mak abah as adalah yang terbaik dari anda...merek…

KHAYALAN SAHAJA

Assalamualaikum
Sudah setahun berlalu peristiwa yang hampir buat as hilang semangat dan hampir putus asa. As dah hampir lupa apa yang berlaku tetapi hati sedikit tersentap apabila melihat beberapa kawan as mendapat sakit yang boleh menjejaskan kesihatan mereka, dan orang disekelilingnya.
Sukar nak percaya tapi ia tidak mustahil. As taknak dah lihat semua ni taknak dah. Kenapa ada manusia yang sangat kejam. Jika sudah tidak ada hubangan kenapa perlu menyakitkan kawan as sehingga ia mendatangkan kesakitan kepada orang lain juga.
As tidak belajar agama tinggi-tinggi, jauh sekali sebagai seorang pendakwah agama, tapi as masih tahu salah untuk menggunakan ilmu songsang apatah lagi kita hidup beragama. 
Seteruk mana pun hati as sakit, as tidak akan menggunakan ilmu songsang mengenakan orang lain walau waktu itu setiap hari as diganggu oleh suara yang mengajar bukan-bukan. Jika anda seorang pendakwah yang mengajak orang ke arahNya kenapa tidak anda berdakwah kepada diri sendiri untuk memuju…

RESULT PEKSE

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
BadMood

Bukan salah siapa-siapa..salah saya yang suka berfoya-foya ( pinjam kata-kata ustzah sri banun) waktu belajar.
Alhamdulillah, subjek yang paling lemah sekali saya tidak dapat "c". Kalau saya dapat itu, saya dah buat keputusan untuk terus berhenti belajar...waktu buat keputusan ni, ramai yang membantah cuma ibu yang sokong walau dalam diam dia tak berapa setuju. Itulah ibu, sejak dahulu lagi dia penyokong tulang bengkok ini.
Malam tadi keluar result dan keputusannya saya kena teruskan pengajian walau saya sudah malas. Sebenarnya saya tidak malas, cuma unmood.
Ibu sangat gembira dengan keputusan periksa saya..dia cakap saya kena teruskan walau apa rintangan sekalipun.
Semua orang bertanyakan bila saya mahu pulang rumah. Saya UNMOOD nak pulang.
Saya rindukan semua orang tapi saya
Kawan-kawan bertanya khabar pada saya tapi saya
Saya sangat-sangat B.......
-----------------------------------------------------------------------------------…

Sorry I'm Not Perfect

Hey dad look at me
Think back and talk to me
Did I grow up according to plan?
And do you think I'm wasting my time doing things I wanna do?
But it hurts when you disapprove all along

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
I can't pretend that
I'm alright
And you can't change me

'Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry
I can't be perfect
Now it's just too late and
We can't go back
I'm sorry
I can't be perfect

I try not to think
About the pain I feel inside
Did you know you used to be my hero?
All the days you spent with me
Now seem so far away
And it feels like you don't care anymore

And now I try hard to make it
I just want to make you proud
I'm never gonna be good enough for you
I can't stand another fight
And nothing's alright

'Cuz we lost it all
Nothing lasts forever
I'm sorry
I can't be perfect
Now it's just too late and
We can't go back
I'm sorry
I can't b…