Langkau ke kandungan utama

Catatan

Menunjukkan catatan yang berlabel Yea...nak raya...

Selamat Hari Raya 1434 H

Assalamualaikum

sekian lama setelah tidak berjumpa....(~~) ye ye jer kan...baru 6 hari syawal....

tapi as masih terpaksa stalker blog as sendiri atas sebab email as bagitau ada orang suka skodeng dan curi curi gambar comel as....hehehehe acah sahaja....

Bagaimana cuti hari raya anda semua?

As memang sangat-sangat berkejar-kejaran sana sini

Yea.....tahun ni as balik kampung di Melaka

Pertama kali dalam hidup as beraya dengan nenek kandung as sendiri....yea.....sebab abah anak angkat jadi selalunya kami raya dengan keluarga angkat abah.

Memang rasa sangat-sangat janggal sebab as tak berapa rapat sangat dengan keluarga kandung abah...tapi as kena ber alah dengan abah walau hati tidak mahu...sebab apa???? sebab IBU

As tak bencikan nenek kandung as, sikit pun tidak sebab kesimpitan hidup, arwah atuk as memberikan abah pada saudaranya.

Abah as??? ermmm.. tak tahulah.......

Kita belajar sains, kita belajar Islam....

Jadi kita tidak boleh membenci IBU walau dia tidak menjaga kita.

Sebab kesak…

KUMPUL DUIT RAYA SEBELUM KAHWIN

Assalamualaikum........
Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan menunaikan ibadah puasa pada hari ni...
Siapa dapat lagi duit raya tahun ni?????
As dapat lagi tau.................(^^)
Dah besar dan buat bisnes pun dapat duit raya lagi????
Yer...(^^)...sebab as belum kahwin lagi dan as hanya bisnes online di anggap masih belum kerja tetap lagi...
Balik Kampung Melaka Tahun ni balik raya kampung di MELAKA....so....bersedialah semua atuk-atuk, nenek nenek dan pakcik makcik as...dah ada duit raya untuk as tak???   ..yeay....(^^)
Ish macam melampau la pulak kan balik raya nak duit raya....tak baik kan??....hehehehe
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Nak dekat raya ni ramai yang mahu gojes-gojes....
So, alhamdulillah...boleh la as kumpul duit nak kahwin...hehehehe....terima kasih kepada semua customer as yang berurus niaga dengan as.
Andai kata as ada terkasar bahasa, atau kurang layanan as minta maaf.
Hari ni ramai jugak …

Siapa tak pose tak boleh raya

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat pencinta hati As (^^)/
Sihatkah anda semua?
Bagaimana pula dengan ibadah puasa anda? Pasti perut anda sudah mulai biasa tidak makan siangkan??
Mengaji dah khatam? As belum habis lagi. Sikit lagi
Dah beli baju raya? As tak beli, harapkan orang bagi aje kalau ada...anda ada nak bagi as baju raya?? ;p
Kuih tahun ni banyak tak? As tak banyak, sikit aje setakat syarat aje, supaya ada la benda nak dijamu pada saudara-mara bila datang berkunjung nanti. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Tetiba teringatkan aliya dan anak buah lain yang dah petah berbicara.
Siapa tak poce??? As bertanya pada anak buah as...masing-masing tunduk malu-malu miaw...
Siapa tak poce takleh raya dan tak dapat duit raya tau...as cakap
Tapikan bila as fikir balik, yang mana lagi penting untuk disambut puasa atau raya.
Jawapan dari Kak Saadah : Dua-dua penting, kalau kita kata puasa penting, raya juga penting, kala…

Selamat Hari Raya

Salam sejahtera semua.....
Tak lama lagi nak cuti raya dah. Tinggal beberapa hari lagi kita berpuasa. Tiket balik kampung dah beli - 18 September 2009. Itu kira paling lewat la balik kampung. Housemate dan roomate lagi awal. Di kesempatan ini...saya (bahasa sopan sikit) ingin mengucapkan Selamat Hari Raya dan minta maaf dari zahir hinggalah ke batin kepada semua pembaca setia My Idea @>--, lebih-lebih lagi yang mengenali diri ini...

Owh ye... comel tak budak dalam kad raya tu...anak buah jer. Nak letak mak buah tak comel...