Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Memaparkan catatan dengan label Yea...nak raya.... Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Yea...nak raya.... Papar semua catatan

Selamat Hari Raya 1434 H

Assalamualaikum

sekian lama setelah tidak berjumpa....(~~) ye ye jer kan...baru 6 hari syawal....

tapi as masih terpaksa stalker blog as sendiri atas sebab email as bagitau ada orang suka skodeng dan curi curi gambar comel as....hehehehe acah sahaja....

Bagaimana cuti hari raya anda semua?

As memang sangat-sangat berkejar-kejaran sana sini

Yea.....tahun ni as balik kampung di Melaka

Pertama kali dalam hidup as beraya dengan nenek kandung as sendiri....yea.....sebab abah anak angkat jadi selalunya kami raya dengan keluarga angkat abah.

Memang rasa sangat-sangat janggal sebab as tak berapa rapat sangat dengan keluarga kandung abah...tapi as kena ber alah dengan abah walau hati tidak mahu...sebab apa???? sebab IBU

As tak bencikan nenek kandung as, sikit pun tidak sebab kesimpitan hidup, arwah atuk as memberikan abah pada saudaranya.

Abah as??? ermmm.. tak tahulah.......

Kita belajar sains, kita belajar Islam....

Jadi kita tidak boleh membenci IBU walau dia tidak menjaga kita.

Sebab kesakitan ibu mengandungkan, melahirkan kita tidak mampu tidak untuk kita membalasnya.

As tak tahu apa perasaan nenek.

Nenek sayang tak pada abah? Mungkin.........

Selepas habis solat hari raya, kami pun berangkat untuk pergi ke rumah keluarga angkat abah.

Tapi esok pagi selepas subuh, adik abah dah call bagitahu NENEK nak abah..

So.......hari raya ke dua kami sekejap sahaja berjalan ke rumah keluarga angkat yang lain dan kami patah balik ke rumah nenek.

Nenek semakin uzur.......

Dalam kesakitannya, makcik as bagitahu dia selalu suruh telefon abah balik Melaka....

Tapi kami tak tahu....dan makcik-makcik as tak layan sebab kesian kat abah, lagi-lagi rumah kami jauh..

Abah as pun dah tua....

Selalu tersasar bawak kereta....balik raya kali ni pun tersasar....as nak bawa memang abah tak beri....(~~)

Kalau apa-apa yang berlaku..as aja la balik melaka...sebab as paling dekat dengan stesen bas...

Rumah nenek pun dekat Melaka Sentral.


-------------------------------------------------------

Raya Aidilfitri Pertama dan Terakhir

Keuzuran nenek membawa kesayuan hati abah

Kami belajar doa ibu bapa adalah antara doa yang mustajab selepas doa nabi dan rasul

Abah cakap....abah nak jaga nenek tapi nenek tak biasa dengan abah

Jadi raya tahun ini, biarlah raya bersama dengan nenek

Sebab kita tidak tahu mungkin ini raya PERTAMA dan TERAKHIR dengan nenek
------------------------------------------------------------------------------------------------

As berasa bersalah dengan abah dan nenek....sebab pada akhir tahun degree as menangis nak balik pahang juga sebab belum merasa bersahur dan berpuasa dengan mak walau sehari...waktu tu as praktikal kat subang jaya....abah ambik as dan singgah berbuka puasa di melaka....

Jadi abah hantar juga as balik pahang malam terakhir terawih...

Kami merempit MELAKA-TEMERLOH

masa atas motor tu baru as tersedar.......

setiap tahun as berpuasa dan bersahur dengan mak....SETIAP TAHUN

abah sudah beberapa tahun tak berpuasa dan bersahur dengan nenek,,,

as menangis belakang abah.....menyesal sangat....as minta ampun dengan abah dan nenek

Sebab tu,,,,,,,,,,,kalau abah nak balik MELAKA rumah nenek...as setuju sahaja....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oklah itu sahaja,,,,,

Kita tidak perlu minta ampun dan maaf pada musim perayaan saja...tapi minta ampun lah setiap masa pada Allah dan juga yang wajib pada Ibubapa selagi mana mereka masih hidup

Selamat Hari Raya Pembaca Blog Cinta Hati As

Maafkan segala salah silap as sepanjang penulisan di blog Cinta Hati As ni yer....

p/s : as dapat duit raya  tahun ni RM 30.00.....anda dapat berapa?? RM 30.00 nak beli apa nih???..blurrr...blurr....(^^)

KUMPUL DUIT RAYA SEBELUM KAHWIN

Assalamualaikum........

Alhamdulillah masih lagi diberi kesempatan menunaikan ibadah puasa pada hari ni...

Siapa dapat lagi duit raya tahun ni?????

As dapat lagi tau.................(^^)

Dah besar dan buat bisnes pun dapat duit raya lagi????

Yer...(^^)...sebab as belum kahwin lagi dan as hanya bisnes online di anggap masih belum kerja tetap lagi...

Balik Kampung Melaka

Tahun ni balik raya kampung di MELAKA....so....bersedialah semua atuk-atuk, nenek nenek dan pakcik makcik as...dah ada duit raya untuk as tak???   ..yeay....(^^)

Ish macam melampau la pulak kan balik raya nak duit raya....tak baik kan??....hehehehe

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak dekat raya ni ramai yang mahu gojes-gojes....

So, alhamdulillah...boleh la as kumpul duit nak kahwin...hehehehe....terima kasih kepada semua customer as yang berurus niaga dengan as.

Andai kata as ada terkasar bahasa, atau kurang layanan as minta maaf.

Hari ni ramai jugak yang nak order produk dari as.....fuhhhh........cam mana diorang jumpa as ni? aha........

Nak tau? nak tau? kena kawan dengan as dulu...hehehehe..acah aja...maybe sebab as suka berblog...anda pun boleh....rezeki Allah bagi di mana-mana sahaja.

Mungkin juga sebab as nak kahwin, jadi Allah permudahkan urusan as...syukur alhamdulillah.

Jangan merungut tak cukup duit nak kahwin, as lagi la tak kerja tetap.....mana mau cekau duit...tengah belajar lagi...duit nak bayar untuk viva pun tak cukup lagi...wah pening-pening...(~~)

Berkahwin ikut kemampuan, insyaAllah ada jalannya.

so....jum-jum bantu as kumpul duit raya sebelum kahwin..moga Allah bantu anda juga (^^)/

Muka excited kumpul duit raya online,,,kikiki

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siapa tak pose tak boleh raya

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan buat pencinta hati As (^^)/

Sihatkah anda semua?

Bagaimana pula dengan ibadah puasa anda? Pasti perut anda sudah mulai biasa tidak makan siangkan??

Mengaji dah khatam? As belum habis lagi. Sikit lagi

Dah beli baju raya? As tak beli, harapkan orang bagi aje kalau ada...anda ada nak bagi as baju raya?? ;p

Kuih tahun ni banyak tak? As tak banyak, sikit aje setakat syarat aje, supaya ada la benda nak dijamu pada saudara-mara bila datang berkunjung nanti. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tetiba teringatkan aliya dan anak buah lain yang dah petah berbicara.

Siapa tak poce??? As bertanya pada anak buah as...masing-masing tunduk malu-malu miaw...

Siapa tak poce takleh raya dan tak dapat duit raya tau...as cakap

Tapikan bila as fikir balik, yang mana lagi penting untuk disambut puasa atau raya.

Jawapan dari Kak Saadah : Dua-dua penting, kalau kita kata puasa penting, raya juga penting, kalau tidak Allah tidak akan buat 1 Syawal sebagai tarikh haram puasa dan sebagai tanda sambutan kemenangan orang-orang Islam yang berjaya menjalankan kewajipan antara 5 rukun Islam.

Ini yang sepatutnya as ajarkan pada anak-anak buah as.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Siapa puasa tapi tak tutup aurat??

Angkat tangan!!!

Masa as jalan-jalan cari juadah berbuka puasa dengan kak Sa'adah di Bazar Ramadhan Seksyen 1 Bandar Baru Bangi, masih dilihat ramai peniaga wanita tidak menutup aurat. 
Pada asalnya as tak kisah, tapi as ditegur oleh Kak Sa'adah. As tak yah la beli kat orang ni, dia tak pakai tudung. Dalam hati as berkata, oh kenapa selama ni as tidak mengambil berat hal yang bergitu penting sekali.

Dalam doa terakhir as, 
Ya Allah Ya Tuhanku,
Pertemukanlah aku dengan orang-orang yang baik dan beriman denganMu


Selamat Hari Raya

Salam sejahtera semua.....
Tak lama lagi nak cuti raya dah. Tinggal beberapa hari lagi kita berpuasa. Tiket balik kampung dah beli - 18 September 2009. Itu kira paling lewat la balik kampung. Housemate dan roomate lagi awal. Di kesempatan ini...saya (bahasa sopan sikit) ingin mengucapkan Selamat Hari Raya dan minta maaf dari zahir hinggalah ke batin kepada semua pembaca setia My Idea @>--, lebih-lebih lagi yang mengenali diri ini...

Owh ye... comel tak budak dalam kad raya tu...anak buah jer. Nak letak mak buah tak comel...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...