Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Februari, 2011

ASAGOHAN dan PERTOLONGAN

Assalammualaikum dan Salam sejahtera.
Post pagi ni nak cerita pasal saya menyediakan sarapan dalam masa 10 minit sahaja. Ye sila percaya xD.
Saya wajib kena minum susu walau sekali sehari. Thanks to Aisyah semalam yang bertungkus lumus teman saya beli susu kotak berpaket-paket.
Sudah menjadi rutin juga, apabila tomota mesti makan dulu sebelum minum susu dan yang lain.
Mini donut ni sangat sedap, saya suka dia dan dia sedap dan saya suka dia (sila ulang ya...). Ni kes tak dapat makan donut arituh sebab tu jadi gini..hahaha.. semalam waktu shoping ngan asyah saya beli donut nih....
Kentang goreng yang bergerigi juga feberet saya....mesti makan dengan sos...kena goreng garing-garing...
Semua makanan ni berkhasiat kan???? Hahahaha...cukupla kan untuk lapik perut pagi nih. Saya bukan angkat getah atau tong air..
Saya cuma keluar shooting gambar kat beberapa tempat aja.

------------------------------------------------------------------------------------------

Tengah melayan blog kawan, saya dapat p…

TIDAK MUSTAHIL ke MUSTAHIL

I remember years agoSomeone told me I should takeCaution when it comes to loveI did, I did
And you were strong and I was notMy illusion, my mistakeI was careless, I forgotI did
And now when all is doneThere is nothing to sayYou have gone and so effortlesslyYou have wonYou can go ahead tell them
Tell them all I know nowShout it from the roof tops

Bukan jodoh saya dengan dia

Assalammualaikum dan salam sejahtera....

Hari ni saya bermalas-malasan. Tiada mood. Lepas subuh saya termenung sampai tertidur.
Tetiba kawan ajak p swimming di danau pool. So, tanpa mandi (cuci muka berus gigi ok??) saya terus merempit ke sana dan terjun papan anjal...hahaha....acah aja.
Berejam-rejam berenang walau kayuh itik saja, sampai muka kawan hangus terbakar (saya tidak ok???). Kemudian dalam jam kul 10 lebih saya pun balik dan makan dan berkurung dalam bilik.
Mood untuk baik pulih proposal masih tidak kunjung tiba. Kena paksa diri. Malam tadi sampai kul 1 lebih belajar perisian 3d dan program Flartoolkit.
Ok CUKUP....

Ni nak citer pasal jodoh saya dengan dia.
Hari ni saya jalan pasar malam dengan kak Saadah...tertanya-tanya apa saya nak makan so pusing-pusing last sekali terpikir nak makan sup. So saya beli soto. Tempat tu memang agak ramai pelanggan, maybe sangat sodap kot. Akak sokmo beli situ so dia suh saya beli situ gak.
Masa hantar akak balik rumah, saya telah menyerahkan semua…

Bila as cuba sibukkan diri

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia.

Hari ini nak cerita tentang aktiviti mak, abah dan anak beberapa minggu lepas.


Seperti biasa, apabila runsing akan pulang ke kampung halaman untuk mencari ketenangan dan buat-buat sibuk. Kadang-kadang tu tak sampai seminggu pun di Bangi dah pulang semula ke kampung. Bukan apa saya bimbang orang kampung rindu saya..hahaha.


Ok teruskan cerita, awal bulan dua ni saya pulang seminggu ( Kan cuti raya cina) kebetulan 2 hb 2 hari jadi abang za. So, saya bersemangat nak buat donut. Maka, inilah yang terjadi...



hasil terakhir

mak bantu letak bintang-bintang

menyepahkan dapur mak

putar tepung


Saya teringin nak makan donut celup choco. So saya telah pilih satu resepi mini donut. Saya tidak pandai masak, tapi saya pelik kenapa donut saya kena bakar bukan goreng. Mak hanya diamkan diri tengok gelagat saya yang membebel sorang. Bila dah siap bakar maka saya cuba makan lalu menangis...huhuhuhu...saya tidak mahu ini donut. Ini bukan donut tapi kuih raya. Ini first time …

KERDAU

Assalammualaikum


Tahun ni saya kena mengundi. Buat pertama kali saya kena mengundi walau umur saya dah masuk 25 tahun.

Abah : As, Yang Berhormat Zahar dah meninggal dunia, nanti awak balik mengundi.

Uhukkk....

Saya nak undi siapa? Baguskah calon-calon tu nanti? Saya tak kenal siapa-siapa?

Abah : Awak undin si polan nih..

Kenapa? Dia baguskah? Abah kata yang sebelum nih tak berapa nak bagus, maka kali ini kita beralih angin.

Abah kata lagi, kamu nak jawab apa di akhirat esok kalau kamu pergi mengundi pemimpin yang kamu tahu dia tidak berkebolehan?

Saya diam, dalam hati berkata saya tidak kenal siapa-siapa.

Kepada calon-calon yang bakal bertanding di dun KERDAU, saya harap anda semua dapat menyakinkan saya untuk mengundi parti anda.

Mana tahu satu undian boleh mengubah keseluruhan nasib orang kampung saya.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Tengah duk main-main ngan baby sufiyah, Tok penghulu kampung telifon along. Dia minta pandangan along ten…

Tidak sempurna namun

curi dari pakcik Google


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera


Hari ini saya bangun tidur dengan muka tersenyum.

Hari ini saya rasa sedikit gembira

Malam tadi saya tidur nyenyak

Bermimpikan yang indah-indah

Saya tersenyum dalam tidur

Walaupun ia hanya mimpi

yang tidak sempurna namun

saya tetap rasa gembira

sama ada ia jadi kenyataan atau tidak

saya tidak kisah

kerana hari esok adalah misteri

hari ini saya tersenyum dan peramah mesra semulajadi

adakah ini satu anugerah dari Allah

ya, saya yakin hanya Dia yang mampu lakukannya

tanpa saya sedari

walau ia sekadar mimpi yang tidak sempurna

tapi saya tetap gembira pada hari ini

sayang saya dah hampir lupa apa yang saya mimpikan

tapi saya pasti ia berkisarkan hidup saya


-------------------------------------------------------------

Saya pernah terdengar kalau mimpi buruk kita kena ceritakan pada orang, kalau tidak mimpi buruk itu jadi kenyataan.

Tapi kalau mimpi indah macam mana? Ia terbalikkah?

KETIKA

Assalammualaikum
Ketika duk lepak pas ngaji waktu maghrib, housemate saya si wani balik dan ketuk pintu bilik saya.
Dum..dum..dum..(padahal bunyi dia..tuk..tuk..tuk jah)
Acik..tengok nih...
Saya terjerit sekejap....aaaa....chumel!!! ( biar pun dia comot)
Ye.....wani bawak balik seekor anak kucing ala-ala siam
Comot tetapi comel
Terdapat luka dibawah kaki dia...agak panjang...so apa lagi ambik putik kapas dan minyak PANAS..opsss minyak TYT la....
Kelakar tengok wani yang menjerit sakit bila saya sapu ubat pada comot..ye saya nak panggil nama dia comot...hehehehe
Agak dalam ya luka tu...kamu tersangkut pada kawat besi kah comot???
Sedulang air wani bagi kat comot tapi dia leh pergi minum air kat bilik air kami...aduss...
Bagi dia makan nasi goreng..tapi adala 2-3 kunyah...dia pilih ikan jer dari nasi...dia cakap nati gugur bulu I kalau makan nasi goreng berminyak...dia cakap ok...dia cakap...hahaha...
padahal ada perasan jiran bagi makan freskes kat tepi rumah tu...so dia da kenyang la agaknya.
aga…

Dah lepas

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Telah berlalu lebih seminggu.
Saya juga tidak menentu dengan perbuatan saya.
Tapi hati saya terlalu banyak memendam rasa dan rahsia.
Saya tidak berjaya menahannya lagi dan ia pecah.
Saya menangis kesedihan. Kenapa?
Itu sudah lumrah bila hati terlalu sedih.
Maka saya bawa diri ke kampung untuk ketenangan.
Berfikir kembali secara rasional.
Kini saya sudah kembali semula ke Bangi.
Saya harap saya tidak memikirkan lagi isu itu.
Bila saya fikir balik ini sememangnya teori pantulan CERMIN
Ego kita juga sangat tinggi
Dalam hal ini saya juga bersalah
Saya tidak tahu apakah jaminan akan datang
Harap ini menjadi pengajaran
Saya juga minta maaf daripada awak