Langkau ke kandungan utama

TIGA

Assalammualaikum semua.....


Adakah anda telah tersalah masuk blog??? Tidak....ini wajah baru blog My Idea @>-- Kalau perasan dulu saya pernah beritahu nak pakai skin ni....hehehe

Skin yang sebelum ni memang cantik (pada pandangan saya ler) tapi tu la...saya tidak tahan melihat ianya berwarna pink. Terlalu soft..sedangkan saya sebenarnya tidaklah selembut itu. Skin tu sebenarnya sesuai untuk budak sekolah rendah yang suka tulis diari...cute~~ tapi saya sudah tua. Hehehe...

Kali ini saya pilih skin nih....hurm.....agak leceh bila kena masukkan semula widget. Owh ye perlukah saya meletakkan feedjit?? kadang-kadang ia tidak betul...macam mana saya tau ia tidak betul?? saya taula...hehehe

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tadi terbaca tentang 30 perkara tentang wanita yang tidak sempat (x sempat???) diberitahu kepada lelaki...

Malas nak senaraikan...sebab saya malas.

------------------------------------------------------------------------------------------

Angka 3 adalah nombor yang ganjil kan?? Saya memiliki 3 nombor ganjil iaitu 1,3,17 dan maybe 9...(kenapa maybe 9??)

Dalam kehidupan kita banyak perkiraan yang menggunakan angka 3..contohnya :-
  1. Dalam lumba lari --> SEDIA.....1....2...3...
  2. Jatuh talak --> Talak 1, Talak 2, Talak 3 (baru lepas baca kes penceraian di akhbar (~~)! )
  3. 3 Ciri-ciri orang munafik (teringat kata-kata ustazah masa sekolah - sangat takut jika tergolong antaranya)
Dalam karangan juga menggunakan 3 contoh utama berkenaan dengan topik. So, saya senaraikan 3 contoh sahaja.

Apa yang saya cuba sampaikan dengan no ganjil dan no 3 ini. Saya akan jadikan ia maksud tersirat.

----------------------------------------------------------------------------------

Setiap kejadian ada hikmahnya, kejadian yang baik sangat menggembirakan bukan? Jika buruk, kita mula menunding jari telunjuk (namun baki 3 jari patah balik pada kita dan 1 jari lagi menunjuk ke arah lain =p). Kita tidak boleh menyalahkan sesiapa melainkan cermin kepada diri sendiri.

Sebut pasal cermin, saya suka bermain dengan permainan cermin masa di tadika. Tanpa saya sedar, saya masih lagi bermain dengan permainan itu. Mungkin bukan dengan mimik muka tapi dengan perangai. Jika orang buat perangai begitu dengan saya maka saya juga akan membalasnya sama??? Ooooooo teruknya saya ini.

Langkah terbaik ialah diam dan pendam.....jika saya diam itu tanda saya tengah menyejukkan hati saya...harap kawan-kawan jangan pujuk rayu waktu itu untuk minta maaf...bagi saya sejukkan hati dulu..tak lama kurang-kurang kalau saya marah pagi, lepas zohor oklah. Tapi siapla kalau korang tak pujuk...hahaha =P

Ok mari saya hubung kaitkan amaran dengan angka 3. Pernah tak dengar orang beri amaran pada kamu macam ini : Cukup kali ke tiga kamu buat saya macam ini, maka tahula kamu!

Kiranya orang ni baik sket la sebab dia still beri 2 peluang. Cuba kalau kamu kena dengan orang jenis panas baran : Sekali dia lukakan aku, beribu-riban kali aku lukakan dia balik!...

Wahhh orang ini memang bahaya...kena hati-hati.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Minggu ni saya dengar 3 kali kelas dibatalkan (tengok angka 3 lagi!!!), wah seronoknya...sekali dr cakap kelas isnin minggu depan ada...hahaha... baru berangan nak balik hari ini juga....mujur dah beli tiket 7hb hari selasa minggu depan.

ini sudah tertuliskah???

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Maksud adik beradik tiri

Assalamualaikum Hari ni as nak menerangkan tentang hubungan antara adik beradik as. As mempunyai dua orang abang yang berlainan ayah dengan as tetapi sama emak. As juga mempunyai seorang adik yang sama mak dan abah dan sorang lagi adik yang lain mak. Haaa....berbelit tak?? Sejak dari kecil lagi as dah di ajar bahawa adik beradik as bukan adik beradik tiri. Tetapi untuk abang-abang as dengan adik bongsu as mereka adalah adik beradik tiri, kerana berlainan mak dan ayah. Kalau nak sebut betul-betul macam ni... Ayah abang as berkahwin dengan mak as, dan ayah abang meninggal dunia. Kemudian abah as berkahwin dengan mak as dan lahirkan as dan adik as budin. Maka as dan abang-abang as adalah adik beradik kandung 1 mak. Contoh seperti gambar rajah di bawah. Tetapi abang as tak boleh jadi wali as sebab berlainan nasab. .Adik beradik kandung as yang sama mak dan abah ialah budin. Contoh gambar rajah di bawah. Kemudian abah as berkahwin lagi satu, dan as dapat sorang

Asam Jawa Madu ubat sakit tekak

Assalamualaikum Hari ni as  nak kongsi cara ubat (tradisional kot) untuk sakit tekak (bengkak atau luka) Balik dari Melaka baru-baru ni, as kena sakit tekak yang teruk. Tak luka sangat tapi bengkak yang teruk sebab terlalu sukar nak menelan makanan. Oleh kerana lapar dan dahaga as tetap menelan dengan penuh seksaan. Hati mula teringat azab Allah kepada mereka yang engkar di neraka. Ada yang kena minum air panas yang mendidih dan juga air nanah. Dalam setiap kali sujud, as dapat rasakan seperti ada batu berat yang tindih tekak as. Rasa sangat sakit. Lalu as berdoa kepada Allah agar diampunkan dosa dan diringankan sakit. Sakit tekak yang bengkak nih bukan sahaja sakit di tekak tapi ia turut sakit hingga ke telinga dan kepala jadi as demam juga. AIR ASAM JAWA CAMPUR MADU Dah makan pain killer, strepsils, minum air suam....tapi tak kurang bengkak tu..sekejap jer.. Tertiba teringat air asam jawa, as pun bancuh la dalam sesudu asam jawa bersama air panas dan letakkan 3

Mencari KimChi Halal yang fresh dan sangat sedap

Assalamualaikum Yeay...lama tak update blog... Sejak drama korea and K-POP popular di Malaysia nih, as mula teringin nak rasa masakan diorang. Terutama Kimchi. Yes as selalu aja nampak ada jual kat Tesco and Giant, tapi hati ada was was lagi-lagi kalau pembuatan tiada tanda halal dan pengeluarannya lagi la tidak diketahui muslim. Kemuncak setelah beberapa tahun telah sampai malam tadi, di mana as tertonton tv Korean Food channel 703. Maka mula la buat searching di instagram. Ya as suka sangat searching barang di ig nih. Kemudian laju jer tanya seller yang diyakini Muslim tentang homemade Kimchinya. Itu pun setelah as view feedback dari customer dia. Perkara pertama sekali as nak tahu ialah..rasanya...sebab dalam bayangan as Kimchi ni rasanya masin macam lobak asin. Tapi sebenarnya tak...hahaha.....seller bagitahu rasa kimchi ni masam pedas.... Ok saya bayangkan macam makan colek mangga muda kicap lada.....slurrrppp...memang saya suka...pejam mata...masammmmmmnyeeeeee So saya