Pelawat Cinta Hati As

featured Slider

Citer gadis dengan Katak

Assalamualaikum (^^)/

Pada zaman dahulu kala, 3 orang gadis pergi berguru di sebuah pergunungan. Setelah tamat pengajian, Guru mereka berpesan...

Guru : "Dalam perjalanan pulang nanti berhati-hatilah kamu supaya jangan terlangkah katak."
Gadis 1 : "Apa akan jadi kalau kami terlangkah tok?"
Guru : "Kamu akan berkahwin dengan lelaki tak hensem"


Maka berhati-hatilah, mereka bertiga dalam perjalanan kerana bimbang terlangkah katak dan dapat lelaki tak hensem...

Sampai di satu kawasan paya, hujan renyai-renyai dan tanah pun becah....Gadis ke 2 menjerit...eh..katak!!

Gadis 1 dan Gadis 3 pun melompat, tapi sayang.....dalam melompat-lompat seperti lompat katak tu, mereka berdua terlompat ke atas katak....

Maka menangislah mereka, Gadis ke 2 rasa kesian dengan rakan-rakan segurunya itu...

Gadis 3 : " Waa..waa..waa....aku dah terlangkah katak"

Gadis 2 dan Gadis 1 memujuk hati Gadis 3....guru bergurau sahaja agaknya...janganlah bersedih...

Setelah Gadis 3 puas menangis di sepanjang perjalanan, maka hendak atau tidak mereka sampai ke penghujung perjalanan dan terpaksa berpisah ke tiga-tiga mereka.

Di situ mereka berpeluk dan meninggalkan kata-kata ingatan antara satu sama lain. Iaitu setelah 1 tahun akan berjumpa kembali.

Setelah setahun berlalu


Ketiga-tiga gadis ini telah pun berkahwin, dan seperti yang dijanjikan akan bertemu kembali bersama-sama dengan suami masing-masing.

Gadis 1 & Gadis 3 mempunyai suami yang tidak hensem tapi mereka sangat cintakan suami mereka. Manakala Gadis 2 pula dapat suami yang hensem, kacak bergaya.

Lalu mereka ni pun berborak la sesama mereka isteri-isteri ni....

Gadis 1: "Betul kata tok guru, jangan langkah katak, kan dah dapat suami tak hensem...."
Gadis 3: "Takperla tak hensem, janji hati dia baik, aku memang cintakan suami aku"

Gadis 2 hanya tersengih...

Tanpa pengetahuan isteri-isteri ini....si suami mereka pun ada dialog...rupa-rupanya mereka ni rakan seguru.

Suami 2: "Wahh cantik betul isteri engkau berdua...nak berbandingkan dengan aku bese-bese jer....."

Suami 1: "Eh....engkau ada terlangkah katak ker masa balik dari perguruan dulu?"

Suami 3: "Aah..kau ada langkah katak? Kau ingat tak guru dah pesan jangan langkah katak, kalau tak dapat isteri huduh..."

Suami 2:  ternganga...."haaaaaa.....aku terlupa...aku nampak katak banyak sangat, maka aku pun suka la tengok sambil lompat-lompat dengan mereka.."

TAMAT

moral cerita : atas pandangan masing-masing..heheheh..ini hanyalah rekaan semata-mata...jangan ada yang terkecil hati yer...hehehe

As dan Mr Froggie




2 orang komen as:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...