Langkau ke kandungan utama

Thanos : Avenger Infinity War review

Salam hai hai...

Cinta hati beria sangat nak tengok Avenger Infinity War , jadi booking la tiket online dan tengok kul 8 malam.

Review yang as boleh bagi 5 stars. Thats it. 

Memang citer ni agak menarik dan memuaskan hati..sebelum as tengok as dah risau takut bila banyak sangat karekter, jalan citer tak cukup bagi setiap karekter dan as tak puas tengok...faham tak?!

Ye la biasa hero citer ada sorang je untuk kita fokus bila dah ramai kejap melompat hero ni kejap hero ni..so mujurlah citer ni walaupun melompat-lompat antara hero as masih boleh faham.

Untuk watak Thanos..ya mula as ingat wah teruknya dia nak hapuskan semua orang, macam pentingkan diri sendiri..tapi bila dia kata sebab tak sanggup tengok budak-budak hidup susah maka adalah pengorbanan. Tapi itu la pendirian Thanos tu baik tapi tetap salah. Sedih pulak tengok Thanos yang garang tu menangis sebab rasa sayang kat anak angkat dia tu.

Hahaha okey lah...tunggu turn Avenger Infinity War no 2. Adakah Vision dapat hidup semula? Loki yang nakal tu macam mana pula? Gamora makwe Star Lord tu konfirm mati juga ker? Pastu musuh Captain Roger yang muke tengkorak merah tu macam mana? Spiderman, Nick , Black Winter Soldier dan lain-lain tu hidup lagi ker tak??

Apa-apa pun geram juga kan dengan Star Lord..hahahaa...tapi thanks to him, citer tu jadi panjang..kah kah kah.

Oh ya Dr Stranger dengan Iron man nampak padanan yang ok sama ego sama genius.

Vision dan Wanda bercinta? Hahahaha..

Suka tengok semangat perang Wakanda..

Cinta hati kata geng-geng macam XMEN Dead pool , superman, wonder woman join nanti? ye ye ye je...

Ant man mana?? haish jangan tinggalkan dia boleh tak? mentang-mentang dia semut. 

Hulk bakpe tak kuar sampai abis citer? tengah kuatkan hati ker sebab kalah dengan Thanos..adoi...ke nak keluar next Avenger?

Okla cukup...byes...

Image result for thanos marvel
Thanos hensem gagah perkasa




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Maksud adik beradik tiri

Assalamualaikum Hari ni as nak menerangkan tentang hubungan antara adik beradik as. As mempunyai dua orang abang yang berlainan ayah dengan as tetapi sama emak. As juga mempunyai seorang adik yang sama mak dan abah dan sorang lagi adik yang lain mak. Haaa....berbelit tak?? Sejak dari kecil lagi as dah di ajar bahawa adik beradik as bukan adik beradik tiri. Tetapi untuk abang-abang as dengan adik bongsu as mereka adalah adik beradik tiri, kerana berlainan mak dan ayah. Kalau nak sebut betul-betul macam ni... Ayah abang as berkahwin dengan mak as, dan ayah abang meninggal dunia. Kemudian abah as berkahwin dengan mak as dan lahirkan as dan adik as budin. Maka as dan abang-abang as adalah adik beradik kandung 1 mak. Contoh seperti gambar rajah di bawah. Tetapi abang as tak boleh jadi wali as sebab berlainan nasab. .Adik beradik kandung as yang sama mak dan abah ialah budin. Contoh gambar rajah di bawah. Kemudian abah as berkahwin lagi satu, dan as dapat sorang

Asam Jawa Madu ubat sakit tekak

Assalamualaikum Hari ni as  nak kongsi cara ubat (tradisional kot) untuk sakit tekak (bengkak atau luka) Balik dari Melaka baru-baru ni, as kena sakit tekak yang teruk. Tak luka sangat tapi bengkak yang teruk sebab terlalu sukar nak menelan makanan. Oleh kerana lapar dan dahaga as tetap menelan dengan penuh seksaan. Hati mula teringat azab Allah kepada mereka yang engkar di neraka. Ada yang kena minum air panas yang mendidih dan juga air nanah. Dalam setiap kali sujud, as dapat rasakan seperti ada batu berat yang tindih tekak as. Rasa sangat sakit. Lalu as berdoa kepada Allah agar diampunkan dosa dan diringankan sakit. Sakit tekak yang bengkak nih bukan sahaja sakit di tekak tapi ia turut sakit hingga ke telinga dan kepala jadi as demam juga. AIR ASAM JAWA CAMPUR MADU Dah makan pain killer, strepsils, minum air suam....tapi tak kurang bengkak tu..sekejap jer.. Tertiba teringat air asam jawa, as pun bancuh la dalam sesudu asam jawa bersama air panas dan letakkan 3

Mencari KimChi Halal yang fresh dan sangat sedap

Assalamualaikum Yeay...lama tak update blog... Sejak drama korea and K-POP popular di Malaysia nih, as mula teringin nak rasa masakan diorang. Terutama Kimchi. Yes as selalu aja nampak ada jual kat Tesco and Giant, tapi hati ada was was lagi-lagi kalau pembuatan tiada tanda halal dan pengeluarannya lagi la tidak diketahui muslim. Kemuncak setelah beberapa tahun telah sampai malam tadi, di mana as tertonton tv Korean Food channel 703. Maka mula la buat searching di instagram. Ya as suka sangat searching barang di ig nih. Kemudian laju jer tanya seller yang diyakini Muslim tentang homemade Kimchinya. Itu pun setelah as view feedback dari customer dia. Perkara pertama sekali as nak tahu ialah..rasanya...sebab dalam bayangan as Kimchi ni rasanya masin macam lobak asin. Tapi sebenarnya tak...hahaha.....seller bagitahu rasa kimchi ni masam pedas.... Ok saya bayangkan macam makan colek mangga muda kicap lada.....slurrrppp...memang saya suka...pejam mata...masammmmmmnyeeeeee So saya